۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۸۸۳۸
جلالی کارشناس مسائل سیاسی:

وجود بن بست سیاسی در آمریکا/ مردم آمریکا عملا از حق انتخاب برخوردار نیستند

مردم آمریکا فقط باید سیاست ها و برنامه های یکی از این دو حزب را انتخاب کنند و انتخاب دیگری نمی توانند داشته باشند.
وجود  بن بست سیاسی در آمریکا/ مردم آمریکا عملا از حق انتخاب برخوردار نیستند
یزدان جلالی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهان بین نیوز با اشاره به روال معمولی مشارکت پایین مردم آمریکا در انتخابات مختلف و به ویژه در انتخابات اخیر این کشور گفت: برعکس آن چه برخی می پندارند و ادعای آزادی که در آمریکا مطرح می شود، به دلیل وجود فقط دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا، فضای بسته سیاسی در این کشور حاکم است.

وی شرایط سیاسی حاکم بر امریکا را مشابه با زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی در ایران دانست که با تاسیس حزب رستاخیز همگان را مجبور به عضویت در این حزب و یا خروج از کشور کرد و افزود: مردم آمریکا هم فقط باید سیاست ها و برنامه های یکی از این دو حزب را انتخاب کنند و انتخاب دیگری نمی توانند داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: اوباما در اجرای قول هایی که به مردم کشورش داده بود، چندان موفق نبود ولی در عین حال همین جمعیت حداقلی شرکت کننده در انتخابات، چاره ای جز برگزیدن کاندیداهای حزب رقیب نداشتند وگرنه برنامه ها و شعارهای جمهوری خواهان عاملی برای پیروزی شان نبود.

جلالی، با اشاره به درصد پایین شرکت کنندگان در تاریخ انتخابات آمریکا گفت: این آمار بیانگر این است که لیبرال دموکراسی جایگاهی برای به صحنه آوردن مردم ندارد، قادر نیست که انگیزه ای را برای حضور مردم ایجاد کند و حکایت از وجود و تشدید بن بست سیاسی در امریکا دارد.

وی، ایجاد فضای توهم نقش بی بدیل آمریکا در جهان به خصوص تامین امنیت جهانی و بزرگ نمایی رسانه ای آن را یکی از شیوه های اصلی دولتمردان این کشور برای همین مشارکت حداقلی مردم در انتخابات عنوان کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی، لابی صهیونیستی یهودی را در انتخابات های امریکا، اثرگذار ترین عامل دانست و افزود: به اعتراف سیاستمداران آمریکایی، هر حزبی برای موفقیت، به دست این لابی و حمایت های مالی آن چشم دوخته است و در نهایت خود را ملزم به اطاعت از سیاست های دیکته شده تعریفی این لابی می داند و نه خواسته های مردم کشورش.

انتهای پیام/امیدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۳:۲۱

12 Feb 2020