۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۸۷۲۸
امام جمعه بن:

عزاداران سيدالشهدا بايد الگويي حسيني بگيرند

عزاداران سيدالشهدا بايد الگوهاي عزاداري خود را با فرمايشات امام حسين(ع) تطبيق دهند.
عزاداران سيدالشهدا بايد الگويي حسيني بگيرند
به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت السلام سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه شهر بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: عزاداري براي سيدالشهدا بايد با الگو گيري از فرمايشات خود امام حسين (ع) صورت بگيرد.

غضنفري گفت: امام حسين(ع) هدف خود را از راهي شدن به سمت کوفه و تبديل حج تمتع به حج عمره براي احياي دين جدشان معرفي کرده اند.

وي افزود: مطرح نمودن دين يعني هر مساله اي همانند نماز، روزه، زکات، خمس و امر به معروف و نهي از منکر را شامل مي شود.

غضنفري گفت: هيئت هاي مذهبي ما نيز بايد در اين راستا حرکت کنند و اگر در عزاداري ها هم شاهد منکراتي شدند تذکر بدهند.

وي يکي از مباحث اساسي در دين را برپايي نماز اول وقت عنوان کرد و گفت: هيئت هاي ما نسبت به اين مساله بايد اهتمام بيشتري داشته باشند و در موقع برپايي اذان با تعطيل کردن هيئت هاي خود وراهي شدن به سمت مسجد ها اين فرهنگ را به جامعه منتقل کنند.

امام جمعه بن ضمن اشاره به مصادف شدن روز عاشورا با ۱۳ آبان گفت: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهاني است و مصادفت عاشورا بر اين روز بر اهيمت اين موضوع مي افزايد.

غضنفري گفت: نه تنها امام حسين (ع) در راه مبارزه با استکبار جهاني زمان خود به شهادت رسيده است بلکه تمامي معصومين ما به همين دليل به شهادت نايل شدند.

وي تصريح کرد: سيدالشهدا (ع) نيز مي توانست صرفا به عبادت مشغول شود و در برابر ظلم و تعدي استکبار زمان خود سکوت اختيار کند اما اين با دين سازگار نيست.

وي خطاب به کساني که مي گويند ما مي خواهيم صرفا به عزاداري بپردازيم و با ۱۳ آبان کاري ندرايم گفت: مگر مي شود کسي خود را محب اهل بيت و سيدالشهدا بداند و به عزاداري براي ايشان بپردازد و بگويد ما با مبارزه با استکبار جهاني کاري نداريم.

غضنفري در پايان افزود: عاشقان اباعبدالله (ع) اگر الگو گيري درست از سيدالشهدا داشته باشند بايد تا آخرين لحظه پاي انقلاب بايستند و از اهداف اسلام دفاع کنند.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۲:۱۲

27 Dec 2019