۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۸۶۸۶
امام جمعه بن:

استکبارستيزي پيام قيام سيدالشهدا است

هدف از قيام سيدالشهدا مبارزه با استکبار جهاني آن روز بود و به همين دليل هم بر همه مصيبت هاي وارده تحمل کردند.
استکبارستيزي  پيام قيام سيدالشهدا است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌الاسلام غضنفري امام جمعه شهر بن در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقواي الهي گفت: حرکت سيدالشهدا از مکه به مدينه و تبديل حج تمتع به حج عمره و راهي شدن به سمت کوفه، حرکتي بي مانند و ماندگار در تاريخ است.

وي با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) که مي فرمايند:" انقلاب اسلامي ما محصول محرم و صفر است" گفت: طبق نظر کارشناسان و انديشمندان، انقلاب اسلامي ما زلزله اي براي غرب است چرا که تمام دنيا را لرزاند.

غضنفري تصريح کرد: بعضي از مستکبرين در آن زمان از جمله متوکل بعداز واقعه عاشورا وشهادت سيدالشهدا از حرم امام حسين (ع) نيز وحشت داشت و حرم ايشان را مانع حکومت خود مي دانست و چندين بار هم براي اينکه بتوانند به راحتي حکومت کند، کربلا را با خاک يکسان کردند.


وي افزود: در زمان شاه نيز عزاداري ها براي سيدالشهدا و سينه زني و برگزاري تعزيه ها ممنوع اعلام شد چرا که به خوبي مي دانست که برپايي عزاداري زنده کننده راه امام حسين(ع) است.

امام جمعه بن خاطر نشان کرد: اهل بيت (س) بينش عميقي دارند و حرکت هايي که در زمان هر يک انجام گرفته است، همه با بصيرت کامل و در راه اسلام بوده است.

غضنفري، مصيبت هاي ذکر شده از عاشورا و حوادث کربلا را قطره اي از حوادث آن روزگار دانست و گفت: نکته اي که در اين واقعه مهم است و بايد به آن به خوبي پرداخته شود علت تحمل اين رنج ها و مصيبت ها است و آن چيزي جز استکبارستيزي نيست.

وي افزود: انقلاب اسلامي ما ادامه‌دهنده راه استکبارستيزي سالار کربلاست و تا آخرين لحظه مردم هميشه بيدار و در صحنه اين مرز و بوم پاي این انقلاب ايستاده اند.

امام جمعه بن گفت: در زيارت ناحيه مقدسه که منتسب به امام زمان(ع) است، آمده است:" اي جد من به خاطر مصائب تو خون گريه مي کنم" از ايشان سوال مي کنند: اين گريه شما براي کدام مصيبت است مي فرمايند : مصيبت عمه ام زينب سلام الله عليها...

وي، امر به معروف ونهي از منکر را يکي ديگر از اهداف قيام عاشورا دانست وافزود: عزاداران و خصوصا مداحان بايد در حين عزاداري به منکراتي که ممکن است رخ دهد بي تفاوت نباشند و کمترين مرتبه آن تذکر لساني است، همه بايد امر به معروف را جدي خصوصا در ايام محرم جدي بگيرند.

غضنفري در پايان گفت: شيوه هاي عزاداري متفاوت است؛ زنجيرزني سينه زني، اهتزاز علم و... ولي بايد توجه کرد شيوه هايي که از قبل هم جز عزاداري هاي ما نبوده و برازنده مکتب سالار کربلا نيست وارد عزاداري ها نشود.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۹:۲۴

30 Dec 2019