۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۸۶۲۴
حجت الاسلام قدیمي‌نژاد:

بهترين ميراث والدين براي فرزندان ادب است/ فرزند انعکاس خانواده است

عادت بدي که در فرهنگ ما جا افتاده است اين است که بعضي ها زمين و زمان را به هم مي دوزند تا براي فرزندانشان مال و اموال بيشتري جمع کنند ولي ائمه ما آمدند و به ما گفته اند که به بچه هايتان ادب ياد بدهيد و بهترين ميراث والدين براي فرزندان ادب است.
بهترين ميراث والدين براي فرزندان ادب است/ فرزند انعکاس خانواده است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از منطقه آزاد حجت‌الاسلام قدیمي نژاد صبح امروز در مصلي امام خميني (ره) در جمع عزاداران حسيني به نوع تربيت حضرت رقيه سلام الله اشاره نمود و افزود: اگر بخواهيم کربلا را الگو قرار دهيم بايد شخصيت هاي آن را تعميم دهيم و آنها را در جامعه خود با شخصيت هاي مانند آنان مقايسه کنيم.

وي با بيان اينکه هنوز هم در ادارات و جامعه ما شخصيت هايي مانند ابن زياد و امثال آن پيدا مي‌شود تصريح کرد: حضرت امام حسين عليه السلام چه نوع تربيتي انجام داده که کودکي با سن کم اين طور باوقار رفتار مي کند به طوري که در روايات است در طول ۱۷۶ روز حرکت امام حسين عليه السلام به کربلا هيچگونه بهانه گيري براي چيزي نداشت و فقط در خرابه شام صدايش را با ديدن سر پدر بزرگوارش بلند کرد.

وي، تربيت فرزند در خانواده را بسيار پر اهميت مطرح کرد و گفت: بهترين ارثي که براي فرزند مي‌توان گذاشت ادب است که از اموال بسيار پراهميت‌تر است.

اين استاد اخلاق خاطرنشان کرد: عادت بدي که در فرهنگ ما جا افتاده است اين است که بعضي‌ها زمين و زمان را به هم مي دوزند تا براي فرزندانشان مال و اموال بيشتري جمع کنند ولي ائمه ما آمدند و به ما گفته اند که به بچه هايتان ادب ياد بدهيد و بهترين ميراث والدين براي فرزندان ادب است.

وي به اهميت آموزش خانواده به فرزندان در سنين کودکي اشاره و تصريح کرد: اگر مديريت فرهنگي را به دخترانمان آموزش دهيم وقتي که دختر بزرگ شد و به خانواده شوهر رفت با کوچکترين مشکلات به هم نمي ريزد و مي تواند آن را مديريت کند.

قدیمي‌نژاد تربيت فرزند را انعکاس خانواده دانست و افزود: اگر ۲۴ ساعت در جامعه مسائل تربيتي مطرح شود ولي تربيت صحيح در خانواده صورت نگرفته باشد فرزند تربيت نمي شود زيرا هر حرفي و حرکتي در خانه انجام دهيم به طور ناخودآگاه در وجود فرزندمان وارد مي شود و در سنين بالاتر بروز خواهد داد.

وي، مشکل بزرگ تربيت فرزند را تحقير و حقارت بيان و خاطرنشان کرد: تحقير و حقارت است که تربيت فرزند را به خطر مي‌اندازد نه فقر زيرا بسياري از بزرگان، اولياء و شهداي ما در خانواده‌هاي فقير زندگي مي کردند ولي تربيت صحيح باعث شد انسان‌هاي بزرگي شوند.

قدیمي‌نژاد گفتار درماني در خانواده را پر اهميت جلوه داد و گفت:خانواده هايتان را واکسينه کنيد و با فرزندانتان صحبت کنيد و براي کارهاي او توضيح دهيد زيرا عقده ها با پول باز نمي‌شود کساني که در جامعه با ارايش و پوشش زننده حاضر مي‌شوند به خاطر عقده‌ها و تحقيرهايي است که در خانواده به آن ها شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۹:۵۸

26 Dec 2019