۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۲
جاذبه های گردشگری شهرستان بن:

بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد ميراحمد معروف به بابا پير احمد

بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد مير احمد(ع) در حوالي شهر بن، و در ميان باغات سرسبز حاشيه رودخانه زاينده رود، واقع شده است.
بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد ميراحمد معروف به بابا پير احمد
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي زنگ خبر ، بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) [معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع ]، در حوالي شهر بن (مرکز شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري، و در ۱۴ کيلومتري روستاي شيخ شبان ) و در ميان باغات سرسبز حاشيه رودخانه زاينده رود قرار دارد.

حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، يکي از ۴ فرزند ( و يکي از ۳ فرزند ذکور ) حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) ( مدفون در روستاي شيخ شبان از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري و در فاصله ۳۹ کيلومتري شهرکرد؛ مرکز اين استان ) است، که مضجع شريفش، زيارتگاه عاشقان و ارادتمندان آل طه (ع) مي باشد.

بناي تاريخي بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) ( مشهور به بابا پيراحمد ) متعلق به دوره قاجاريه، با مصالح آجر و گچ مي باشد که پلان اصلي اين بنا، هشت ضلعي بوده و با ۱۶ طاق نما به گنبد دوپوش و مدور بنا، تبديل و متصل شده که ۲ گنبد دو پوش اين بنا، به سبک گنبدهاي رک ساخته شده است.

اين بناي تاريخي، داراي سه ورودي در جهات مختلف است و تزئينات بنا، شامل نقاشي هايي با موضوعات مذهبي در زير سقف گنبد مي باشد.

آستان مقدس حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، عليرغم حضور بي شمار گردشگران و زائران در اين فضاي مطهر، باصفا و دلپذير زيارتي و سياحتي، متأسفانه با کمبودها و کاستي هاي مختلفي از جهات رفاهي، اسکان و ... مواجه مي باشد.

شهرستان بن، از شهرستان هاي ۹ گانه استان چهارمحال و بختياري، با بيش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعيت مي باشد که مرکز آن ( شهر بن ) در فاصله ۲۵ کيلومتري شهرکرد ( مرکز اين استان ) قرار دارد.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۷:۴۱

27 Dec 2019