کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاذبه های گردشگری شهرستان بن:

بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد ميراحمد معروف به بابا پير احمد

8 خرداد 1393 ساعت 7:50

بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد مير احمد(ع) در حوالي شهر بن، و در ميان باغات سرسبز حاشيه رودخانه زاينده رود، واقع شده است.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي زنگ خبر ، بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) [معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع ]، در حوالي شهر بن (مرکز شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري، و در ۱۴ کيلومتري روستاي شيخ شبان ) و در ميان باغات سرسبز حاشيه رودخانه زاينده رود قرار دارد.

حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، يکي از ۴ فرزند ( و يکي از ۳ فرزند ذکور ) حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) ( مدفون در روستاي شيخ شبان از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري و در فاصله ۳۹ کيلومتري شهرکرد؛ مرکز اين استان ) است، که مضجع شريفش، زيارتگاه عاشقان و ارادتمندان آل طه (ع) مي باشد.

بناي تاريخي بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) ( مشهور به بابا پيراحمد ) متعلق به دوره قاجاريه، با مصالح آجر و گچ مي باشد که پلان اصلي اين بنا، هشت ضلعي بوده و با ۱۶ طاق نما به گنبد دوپوش و مدور بنا، تبديل و متصل شده که ۲ گنبد دو پوش اين بنا، به سبک گنبدهاي رک ساخته شده است.

اين بناي تاريخي، داراي سه ورودي در جهات مختلف است و تزئينات بنا، شامل نقاشي هايي با موضوعات مذهبي در زير سقف گنبد مي باشد.

آستان مقدس حضرت امامزاده سيد مير احمد (ع) [ معروف به امامزاده بابا پير احمد (ع) ]، عليرغم حضور بي شمار گردشگران و زائران در اين فضاي مطهر، باصفا و دلپذير زيارتي و سياحتي، متأسفانه با کمبودها و کاستي هاي مختلفي از جهات رفاهي، اسکان و ... مواجه مي باشد.

شهرستان بن، از شهرستان هاي ۹ گانه استان چهارمحال و بختياري، با بيش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعيت مي باشد که مرکز آن ( شهر بن ) در فاصله ۲۵ کيلومتري شهرکرد ( مرکز اين استان ) قرار دارد.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 14802

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14802/بقعه-متبرکه-حضرت-امامزاده-سيد-ميراحمد-معروف-بابا-پير-احمد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir