۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۴۲۹۵
اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا پیشنهاد داد

تقویت مخالفان و مذاکره با اسد برای روی کارآوردن یک نظام جانشین

اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی با عنوان «زمان ارزیابی اوضاع سوریه فرا رسیده است» به بررسی تحولات سوریه پرداخته است.
تقویت مخالفان و مذاکره با اسد برای روی کارآوردن یک نظام جانشین
به گزارش جهانبین نیوز، اندیشکده شورای روابط خارجی در گزارشی با عنوان «زمان ارزیابی اوضاع سوریه فرا رسیده است» به بررسی تحولات سوریه پرداخته و می‌نویسد: زمان برای ارزیابی اوضاع در سوریه فرارسیده و نیز باید در مورد سیاست آمریکا در قبال این کشور نیز بحث و گفتگو شود؛ در مجموع دو سیاست را می‌توان در قبال این مسئله در پیش گرفت که هر کدام مشکلات خاص خود را دارد: (۱) تقویت اپوزیسیون؛ و (۲) مذاکره با اسد برای ایجاد یک رژیم جانشین.

این در حالی است که روز گذشته منابع وابسته به وزارت خارجه آمریکا ضمن توصیف کردن ائتلاف مخالفان سوریه به عنوان نماینده قانونی مردم سوریه اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد نمایندگی دفاتر ائتلاف مخالفان سوریه در ایالات متحده را به عنوان یک "هیات دیپلماتیک" به رسمیت بشناسد و همانند سفارت دمشق به این دفاتر رسمیت ببخشد.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تقویت همکار ی و هماهنگی با کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه به منظور افزایش حمایت از مخالفان میانه رو سوریه اعلام کرد که واشنگتن تصمیم دارد برای مخالفان سوری به تجهیزات غیر کشنده به ارزش ۲۷ میلیون دلار ارسال کند.

همچنین نشستی با عنوان «در مورد سوریه چه باید کرد» در تاریخ ۱ می (۱۱ اردیبهشت) در اندیشکده شورای روابط خارجی برگزار شد که شرکت کنندگان در این نشست به سؤال مذکور پاسخ دادند.

کارشناسان این نشست عبارتند بودند از: ۱. رایان کروکر: ریاست دانشکده مطالعات حکومت و خدمات دولتی در دانشگاه تگزاس ای‌اند‌ام؛ سفیر پیشین آمریکا در سوریه.

۲. چارلز دان: مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در اندیشکده فریدم هاوس؛ مدیر پیشین میز عراق در شورای روابط خارجی.
۳. پاول پیلار: استاد مدعو مطالعات امنیتی در دانشگاه جرج‌تاون؛ افسر پیشین اطلاعات ملی در حوزه خاورنزدیک و جنوب آسیا، سی‌آی‌ای.
۴. ریچارد هاس: ریاست اندیشکده شورای روابط خارجی.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۶:۵۸

3 Jan 2020