۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۴۲۳۰

صبر و یقین لازمه هدایت گری است/ ولایت معیار سنجش اعمال و عقاید است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: شبکه وکالت در دنیای شیعه از زمان امام هادی(ع) شکل گرفت و سیستم مرجعیتی که در عصر غیبت فعالیت دارد ادامه وکالت در زمان امام دهم است که تدبیری بود برای عصر غیبت.
صبر و یقین لازمه هدایت گری است/ ولایت معیار سنجش اعمال و عقاید است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین جعفری در مراسم بزرگداشت شهادت امام هادی(ع) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: کار امام هدایت و رهبری است و چون امامت ادامه نبوت است امام نیز هدایت بشر فرو رفته در جاهلیت قدیم و جدید و فرورفته در مناسک و آداب غلط را بر عهده دارد.

جعفری افزود: همانطور که خداوند می فرماید لازمه هدایت صبر و یقین است پس کسی که می خواهد منصب هدایت و رهبری جامعه را بر دوش داشته باشد باید صبر داشته و به مرتبه یقین رسیده باشد.

وی بیان داشت: امامت قراردادی نیست و یک منصب الهی است و این هدایتگری تنها شامل اهل صبر و یقین می شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام هادی(ع) از سن ۸ سالگی به این مقام رسیدند و چون در شرایط سخت ارتباط با مردم قرار داشتند وکلایی را آماده کردند تا واسطه بین امام و مردم باشند و جامعه شیعه باید آرام آرام آماده می شد برای غیبت امام عصر.

جعفری گفت: شبکه وکالت در دنیای شیعه از زمان امام هادی(ع) شکل گرفت و سیستم مرجعیتی که در عصر غیبت فعالیت دارد ادامه وکالت در زمان امام دهم است و فصل غیبت از اینجا شروع شد.

وی با اشاره به تدبیر و معرفت امام علی النقی(ع) اذعان کرد: زمینه آمادگی برای دوران غیبت در دوران امام هادی(ع) برنامه ریزی شد.

جعفری با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) در تحف العقول که کسی که از خدا بترسد و حریم خدا را نگه دارد مردم نسبت به او حریم نگه می دارند و کسی که اطاعت خداوند را بکند مردم اطاعتش می کنند لازمه عزت و سربلندی در دنیا و آخرت را ترس و اطاعت از خدا عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ولایت معیار سنجش عقاید و اعمال ماست و پیروان واقعی ائمه اطهار عقاید خود را با سیره نبوی و علوی و در عصر غیبت با ولی فقیه می سنجند.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۰:۱۷

26 Dec 2019