۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۴۲۲۵
گفتگو با معلم ممتاز کشوری

بزرگترین امانت معلمی، دانش آموزان هستند

معلم نمونه کشوری گفت:یکی از خصوصیات معلم امین بودن آنهاست و بزرگترین امانت هر معلمی دانش آموزان هستند که باید راه درست زندگی را برایشان معرفی کنند.
بزرگترین امانت معلمی، دانش آموزان هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، انتخاب قاسم همتی به عنوان معلم ممتاز کشوری در رشته خوشنویسی بهانه ای شد تا با ایشان به گفتگو بنشینیم که در ادامه می خوانید..
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
قاسم همتی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی آموزش حرفه و فن و در آموزش و پرورش شهرستان اردل مشغول به کار هستم .
ازکجا شروع کردید؟
در ابتدا از کار کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل که در اعتلای فرهنگ خوشنویسی همت گماشته اند ، درود می فرستم .
در ابتدا علاقه زیادی به هنرهای تجسمی داشتم تا کم کم باعث گردید تا به عرصه خوشنویسی کشیده شوم اعتقاد دارم خوشنویسی ارتباط تنگا تنگ با معنویت دارد که همه از مطلبی لذت می برند چه توفیقی بالاتر از این که بتوان آن مطلب را به تصویر کشید .
و تقدیر و تشکر دارم از جناب آقای سعید خلیلی رئیس وقت کانون شهداء در جهت هموار نمودن راه برای گام برداشتن در این عرصه و از اساتید بزرگوارم استاد فیض الله طاهری ،استاد شمس الدین ابوالوفا حسینی ، استاد علی فرزانه و استاد جمشید مردانی و استاد عظیم هادی پور که در محضر این عزیزان بهره ها برده ام .
چه فعالیتهای خاصی داشتید که به عنوان معلم نمونه کشوری در رشته خوشنوسیی شدید؟
شرکت در جشنواره کشوری هنرهای تجسمی بسیج دانش آموزی بوشهر۸۴
مقام سوم کشوری مسابقات نماز دانشجویان در خراسان رضوی ۸۹
مقام اول مسابقات دانشجویان مراکز تربیت معلم استان اصفهان ۸۳
مقام سوم استانی پنجمین دوره مسابقات هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان ۸۹
مقام اول نگارش القاب حضرت مهدی (عج) شهرستانی ۸۴
مقام اول استانی مسابقات فرهنگی هنری دانشجویان تهران در سالهای ۸۸ و ۸۹
برگزاری نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت دهه فجر ۸۵
شرکت در نمایشگاه خوشنویسی هنر معلم آموزش و پرورش شهرستانی ۸۵
شرکت در نمایشگاه هنرهای تجسمی ارشاد استان ۸۶

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی مشق عشق ارشاد اردل ۸۶
شرکت در نمایشگاه هنرهای تجسمی بمناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب در استان ۸۷
شرکت در نمایشگاه خوشنویسی گرامیداشت روز عمان سامانی ۸۷
تعریفی از معلم از زبان استاد قاسم همتی
معلم عزیز ، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم . دل دریاییت لبریز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های دشت دانش آموختگی فرو می ریزی . خورشید نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه ی سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است . غنچه ی تبسمی که از گلستان لبهایت می روید، طراوت لحظه های ابهام و زیبا یی بخش خانه ی وجود ماست . کلام روح بخش و دلنشین تو موسیقی دلنوازی است که بر گوش جان می نشیند و اهنگ زندگی را به شور در می آورد. روانی به لطافت گلبرگهای ارغوان داری که از احساس و شور و شعف لبریزاست . دستهای روشنت سپیدی خود را از گل بوسه های گچ گرفته و شمع وجودت ازنیروی ایمان و انسانیت شعله ور است . سرخی شفق ، تابش آفتاب ، نغمه ی بلبلان ،صفای بستان ، آبی دریاها ، همه و همه را می توان در تو خلاصه نمود . معنای کلام امیدبخش تو همچون نسیم صبحگاهان نشاط بخش روح خسته ماست . علم آموزی و صبرایمان را از پیامبران به ارث برده ای و به حقیقت وارث زیبایی ها بر گستره ی گیتیهستی . قدوم سبز تو سبزینه ی کوچه باغ های زندگی و صفا بخش خاطر پر دغدغه ی ماست . طپش قلب تو آهنگ خوش هستی و جوشش نشاط در غزل شیوای زندگی است . تو روشنایی بخش تاریکی جان هستی و ظلمت اندیشه را نور می بخشی . ‹‹ و مایستوی الاعمی والبصیر . و لا الظلمات ولا النور ›› وهرگز کافر تاریک جان کور اندیش با مومن اندیشمند خوش بینش یکسان نیست وهیچ ظلمت با نور یکسان نخواهد بود . چگونه سپاس گویم مهربانی ولطف تو را که سرشار از عشق ویقین است . چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقر وجودم فروزان ساختهاست . آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است ونه کلام وصف .تنها پروانه ی جانم بر گرد شمع وجودت ، عاشقانه چنین می سراید : معلم کیمیای جسم و جان است … مــعلم رهنمای گمرهان است…. شـده حک بر فراز قله ی عشق …. معلم وارث پیغــــمبران است
انتهای متن/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

صمد خلیلی
روز معلم را به دوست عزیزم تبریک عرض می نمایم امیدوارم ایشان همیشه مایه افتخار برای همه ما باشد و پیشنهاد می دهم کلاسهای خوشنویسی در در دوره های مختلف راه اندازی کنند.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۰:۱۲

26 Dec 2019