۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۴۱۸۰
سازنده و دارنده نشان برتر کارگری کشور در گفتگو با جهانبین:

جوانان ایرانی با همت جهادی در عرصه خودکفایی، ازدنیا برتری گرفته اند/ شرکت ایتالیایی از بازسازی دستگاه خود در حیرت فرومانده است

سازنده دستگاه هیدروژن ساز کوره های ورق خودرو و دارنده نشان برتر کارگری کشورگفت: علی رغم تحریم های موجود، جوانان ایران اسلامی هیچ گاه از فعالیت تولیدی و اقتصادی خود کوتاه نمی آیند و بااتکا به توانمندی های خود به پیشرفت های خوبی دست می یابند.
جوانان ایرانی با همت جهادی در عرصه خودکفایی، ازدنیا برتری گرفته اند/ شرکت ایتالیایی از بازسازی دستگاه خود در حیرت فرومانده است
در تقارن با هفته کارگر، پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز با مهندس شهرام جعفری راد یکی از نخبگان و سازندگان دستگاه های بزرگ صنعتی در چهارمحال و بختیاری و دارنده نشان برتر کارگری کشور گفتگویی اختصاص داده است:

معرفی و پیشینه:

باتبریک حلول ماه رجب المرجب و گرامی داشت هفته کارگر به همه هموطنان عزیز،  بنده شهرام جعفری راد، متولد سال  1353 در  اصفهان هستم.تحصیلات کارشناسی و ارشد خود را در اصفهان و شهرکرد ادامه داده و هم اکنون به عنوان  معاون بهره برداری شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با 11سال سابقه مشغول به کار هستم.
نام دستگاه بازسازی شده و انگیزه شما:

نام دستگاه اختراعی و هدف از بازسازی و اختراع این دستگاه:
 در ابتدا لازم است یادآورشود که شرکت و کارخانه ورق خودروی چهارمحال و بختیاری بزرگترین شرکت سازنده ورق های صنعتی و خودرو در خاورمیانه است و از آنجا که تجهیزات این شرکت، انحصاری و خاص اروپا بوده است طبیعتا برای نگهداری، سرویس و تعمیر این تجهیزات تا به حال مجبور به پرداخت هزینه هایی به خارج بوده ایم.

هدف از بازسازی و تعمیر دستگاه :

اما همزمان با به اوج رسیدن تحریم ها در سال 1391 با مشکل معیوب شدن و خرابی در بخش هیدروژن ساز داخلی کوره آنلینگ خط تولید  مواجه شدیم، لذا با نامه نگاری و تماس های متعدد با شرکت ایتالیایی سازنده این دستگاه، نتیجه ای مبنی بر تعمیر و یا تعویض قطعات این دستگاه به دست ما نیامد و این شرکت خارجی در جواب مذاکرات ما مساله تحریم را پیش کشیده و به هیچ روی حاضر به همکاری با ما نشدند.
در آخرین مذاکرات در سال گذشته، این شرکت پیشنهاد داد که با هزینه  600 میلیون تومان و صرف زمان 8ماهه می تواند در تعویض و تعمیر دستگاه کمک نماید.

مزایا و کاربرد:

با توجه به مدت زمان بالای پیشنهادی و هزینه گزاف برای تعمیر دستگاه، مسولان و تکنسین های کارخانه ورق خودروی استان بر آن شدند تا تمام فکر، تلاش و وقت خود را برای بازسازی این قسمت پیاده کنند که در این راستا با عنایت خداوند تعال توانستیم دستگاه سلول و رآکتور هیدروژن ساز کوره های ورق های صنعتی را تعمیر و بازسازی کنیم.
علاوه بر تاکید این شرکت ایتالیایی مبنی بر عدم دستکاری یا باز کردن این دستگاه، متخصصان و فنی کاران شرکت عزم خود را برای احیا و بازسازی آن جزم کرده و با توکل بر خداوند این دستگاه را با تلاشی سه هفته ای تعمیر کردیم.

چنانچه این دستگاه قرار بود توسط شرکت ایتالیایی ساخته شود تبعاتی از قبیل خروج ارز از کشور، هزینه ها و اتلاف وقت در گمرگ و از همه مهمتر بیکاری بیش از 350 کارگر و مهندس  استان را در برداشت و حتی از لحاظ بهره وری، می توانست به صنعت خودرو کشور و همچنین بزرگترین کارخانه ورق خودرو خاورمیانه آسیب های جدی وارد کند.

واکنش شرکت خارجی در برابر ساخت دستگاه شما:

پس از چندین بار آزمایش و خطای این دستگاه و از سرگیری خط تولید، در ابتدا به دلایلی این موضوع را  در هیچ کجا مطرح نکردیم و بعدها به لحاظ اطمینان از بازسازی و نداشتن ایراد فنی در کوره، این موضوع به صورت رسانه ای در محافل مختلف انتشار پیدا کرد که بیش از هرچیز برانگیخت و به استعداد ایرانیان پی بردند.

بعد ها مسولان آن شرکت اذعان داشتند که تعمیر رآکتورهای اتمسفر داخلی و هیدروژن کوره ها کار بسیار خارق العاده ای بود که جوانان کشور ایران به آن دست یافت.

از طریق مهندسی معکوس می توان به راز تکنولوژی های پیچیده پی برد

بازسازی و اختراع این دستگاه برای ما نوعی مهندسی معکوس قلمداد می شد به نحوی که جراحی بومی ابردستگاه های تولیدی، راز نهفته در نوع ساخت ، کارایی و چینش را برای ما افشا کرد و توانستیم چرخ صنعت در استان را مجددا به حرکت درآوریم.

چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل بالایی برخورداراست و باید آن را نهادینه کند

در بخش فنی کارخانه ها و صنایع تولیدی استان می توان گفت چهارمحال و بختیاری یکی از استان های پیشرو در تولید بومی به حساب می آید . در این میان برخی افکار این استان را به نام استان کمتربرخوردار یا محروم می شناسند اما به عقیده بنده، استانی بسیار برخوردار از توانمندی های انسانی و طبیعی است که هنوز بخشی از آن ها در جای خود به کار نرفته اند.

به ضرس قاطع می توان گفت که بیش از 90درصد نیازمندی های استان چهارمحال و بختیاری در بحث تولید به دست جوانان و صنعت گران بومی استان تامین شده است و جای بسی امیدواری است که چهارمحال و بختیاری در آینده ای نزدیک به استان های صنعتگر کشور می پیوندد.

گفتار پایانی

در پایان از تلاش رسانه های استان نهایت تقدیر را دارم که با به تصویر کشاندن و طرح مباحث و اخبار خدمات تولیدی و صنعتی کمک چشمگیری به اقتصاد کشور می کنند . همه صنعتگران را برای موفقیت های ایران اسلامی در تمامی زمینه ها راهنمایی و امداد می کنند.

انتهای گفتگو/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

alireza jafari
Kareton biste

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۹:۱۶

26 Dec 2019