۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۴۰۹۸
سیف‌الله مطلبی خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد کلی این ستاد بهره‌گیری از کارگروه‌های آموزشی به جای همایش های پر طمطراق است.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری
سیف‎الله مطلبی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، واجب شرعی و دینی است که متاسفانه مغفول واقع شد و ضروری است تا در این رابطه اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

وی افزود: عده ای با ادعای فرو بردن سر در لاک خود، از رواج این فریضه جلوگیری می کنند در صورتی که این ادعا، در واقع به معنای ترویج بی اخلاقی، اباحه گری و یک نگرش صهیونیستی است و در تعالیم دینی ما، هر مسلمانی باید نسبت به دیگران و جامعه اسلامی احساس مسئولیت کند و بی تفاوت نباشد.

مطلبی با بیان اینکه عده ای فکر می کنند امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه علما و روحانیون است، گفت: این در حالی است که همه اقشار جامعه به ویژه دانشجویان، اساتید و معلمان باید احساس مسئولیت کنند و این فریضه را به عنوان بارسنگین اضافی ندانند.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: با وجود حدود یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر معلم در کشور، اگر هر هفته یکی از آموزه ها و یا کلام معصومان در کلاس های آموزشی بیان شود، ترویج معروف به صورت گسترده انجام می گیرد.

مطلبی با اشاره به الگوگیری از ماجرای نحوه برخورد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در دوران کودکی با آن پیرمرد گفت: البته روش برخورد باید در بستر نرم و ملایم صورت گیرد چرا که با توجه به حق طلب بودن افراد جامعه ما، اثرپذیری رخ می دهد.

وی، وضعیت نابه‌هنجار حجاب و عفاف را یکی از آسیب های امروز جامعه دانست و اظهار کرد: رویکرد کلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، استفاده از کارگروه‌های آموزشی به جای همایش های پر طمطراق است.

مطلبی خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی در محیط های مختلف اعم از مدارس و دانشگاهها به صورت پرسش و پاسخ برگزار می شود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه ما معتقدیم علت اصلی بی حجابی، عدم اگاهی است و نه عناد، افزود: در این حوزه باید همه آحاد جامعه حضور فعال داشته باشند تا با کمک یکدیگر یک نهضت فرهنگ عمومی برای ترویج حجاب شکل گیرد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۵:۰۱

26 Dec 2019