۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۴۰۹۷

طرح ازدواج دانشجویی تا چه قدر موفق بوده است؟

کارشناس مسائل خانواده و مسئول بخش فرهنگی مساجد گفت: آن چیزی که در دانشگاه ها به دختران آموزش داده می شود مطابق با روحیه آنان نیست.
طرح ازدواج دانشجویی تا چه قدر موفق بوده است؟
حجت الاسلام محمد باقری در گفت و گو باخبرنگار جهانبین نیوز ازدوادج را آسان ترین و یکی از برترین سنت های پیامبر(ص) دانست و گفت: امروز احادیث اهل بیت جنبه کلیشه ای پیدا کرده است و به جای آن که دنبال عمل صالح باشیم به دنبال ذکر آن هستیم.

 باقری طرح ازدواج دانشجوی را ناموفق عنوان کرد و گفت: تا زمانی که جوانان مجبور به اطاعت از سنت های غلط خانواده ها هستند این گونه طرح ها به هدف اصلی خود نمی رسد.

این کارشناس مسائل تربیتی در پایان عدم بررسی و طرح موضع نکردن نیاز های جوانان را مشکل اصلی بی بند و باری در جامعه برشمرد و اذعان کرد: تا زمانی که جواب واقعی به نیاز های اصلی جوان داده نشود با این مشکلات مواجه هستیم.


وی ادامه داد: اکثر دختران و پسران در دانشگاه ها علومی را فرا می گیرند که جنبه کاربردی با توجه به روحیه آن ها ندارد.

باقری، بی حجابی و روابط نامشروع بین جوانان ما را ناشی از عدم ورود به بحث ازدواج دانست و گفت: مسولان و خانواده ها نیازهای عاطفی و کنجکاوی  را به رسمیت نشناخته و به جای برخورد معقول با این مسئله یک برخورد کاملا غیر معقول با آن دارند.

وی عدم هماهنگی و ضعف مدیرتی را مشکل اصلی فرهنگ کشور دانست و اظهار کرد: خط شکنی برای کارهای فرهنگی نیست و برای عمل به سنت ها و معارف دینی که انسان را به صلاح می کشاند حاضر به دادن هزینه نیستیم .

این کارشناس دینی تصریح کرد: علمی که تبدیل به گرفتن مدرک شده است نتیجه ای برای جوانان ما در پی ندارد.

انتهای خبر/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۴:۵۹

26 Dec 2019