:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> نصب کنتورهای هوشمند عامل موثری در صرفه‌جویی در آب است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۳۲۸۳
مدیر منابع آب شهرستان شهرکرد:

نصب کنتورهای هوشمند عامل موثری در صرفه‌جویی در آب است

نصب کنتورهای هوشمند آب و برق که می تواند نقش موثری در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد.
نصب کنتورهای هوشمند عامل موثری در صرفه‌جویی در آب است
به گزارش جهانبین نیوز، سید هاشم فاطمی در خصوص لزوم صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از تداوم کاهش منابع آب اظهار کرد: کاهش منابع آبی دلایل متعددی دارد و باید با راهکارهای متعدد از کاهش ذخایر آبی جلوگیری کنیم.

وی افزود: سفره های آب زیرزمینی ارزشمندترین ثروت و دارایی کشور ماست که در زمان‌های مورد نیاز به ویژه در خشکسالی منابع مطمئن تامین آب می باشند.

فاطمی تصریح کرد: متاسفانه در دهه های اخیر شاهد کاهش کمی و کیفی این منابع ارزشمند در استان بوده ایم که نداشتن این منابع مشکلات اساسی را در پی خواهد داشت.

فاطمی گفت: در بیان اهمیت این موضوع همین بس که در سطح کشور حدود ۷۰ درصد و در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۰ درصد آب شرب مصرفی از این منابع تامین می گردد که این آمار حفاظت و صیانت از از این منابع ارزشمند را می طلبد و چه بسا آب زیرزمینی بایستی اولویت اول کشور در تامین اعتبارات باشد.

مدیر منابع آب شهرستان شهرکرد در خصوص اقدامات انجام شده در استان در این خصوص تصریح کرد: انجام مطالعات و اجرای طرح های تغذیه مصنوعی در دشت های بروجن فرادنبه، سفید دشت خانمیرزا شهرکرد و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق که می تواند نقش موثری در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد.

وی اذعان داشت: توجه به جمع آوری روان آبها و به ویژه آب باران با درنظر گرفتن کاهش بارشهای جامد یک راهکاری است که می تواند نقش موثری در حفاظت از منابع آب داشته باشد.

فاطمی تاکید کرد: باید در نظر داشت که آب نه قابل تولید و نه قابل وارد کردن در استان ماست و منابع آبی محدود اند پس همه ملزم به صرفه جویی و جلوگیری از آلودگی این زلال حیات بخش در بخش کشاورزی، شرب و صنعت باشیم.

وی بخش کشاورزی را را عمده مصرف کننده منابع آبی دانست و تصریح کرد: از آنجا که بخش عمده ای از آب مصرفی در این بخش به هدر می رود بایستی با استفاده از روشهای نوین به دنبال کاهش مصرف و افزایش بهره برداری و راندمان تولید در این بخش باشیم.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۶:۴۵

30 Dec 2019