کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر منابع آب شهرستان شهرکرد:

نصب کنتورهای هوشمند عامل موثری در صرفه‌جویی در آب است

بام ایران خبر , 26 اسفند 1392 ساعت 9:10

نصب کنتورهای هوشمند آب و برق که می تواند نقش موثری در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز، سید هاشم فاطمی در خصوص لزوم صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از تداوم کاهش منابع آب اظهار کرد: کاهش منابع آبی دلایل متعددی دارد و باید با راهکارهای متعدد از کاهش ذخایر آبی جلوگیری کنیم.

وی افزود: سفره های آب زیرزمینی ارزشمندترین ثروت و دارایی کشور ماست که در زمان‌های مورد نیاز به ویژه در خشکسالی منابع مطمئن تامین آب می باشند.

فاطمی تصریح کرد: متاسفانه در دهه های اخیر شاهد کاهش کمی و کیفی این منابع ارزشمند در استان بوده ایم که نداشتن این منابع مشکلات اساسی را در پی خواهد داشت.

فاطمی گفت: در بیان اهمیت این موضوع همین بس که در سطح کشور حدود ۷۰ درصد و در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۰ درصد آب شرب مصرفی از این منابع تامین می گردد که این آمار حفاظت و صیانت از از این منابع ارزشمند را می طلبد و چه بسا آب زیرزمینی بایستی اولویت اول کشور در تامین اعتبارات باشد.

مدیر منابع آب شهرستان شهرکرد در خصوص اقدامات انجام شده در استان در این خصوص تصریح کرد: انجام مطالعات و اجرای طرح های تغذیه مصنوعی در دشت های بروجن فرادنبه، سفید دشت خانمیرزا شهرکرد و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق که می تواند نقش موثری در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد.

وی اذعان داشت: توجه به جمع آوری روان آبها و به ویژه آب باران با درنظر گرفتن کاهش بارشهای جامد یک راهکاری است که می تواند نقش موثری در حفاظت از منابع آب داشته باشد.

فاطمی تاکید کرد: باید در نظر داشت که آب نه قابل تولید و نه قابل وارد کردن در استان ماست و منابع آبی محدود اند پس همه ملزم به صرفه جویی و جلوگیری از آلودگی این زلال حیات بخش در بخش کشاورزی، شرب و صنعت باشیم.

وی بخش کشاورزی را را عمده مصرف کننده منابع آبی دانست و تصریح کرد: از آنجا که بخش عمده ای از آب مصرفی در این بخش به هدر می رود بایستی با استفاده از روشهای نوین به دنبال کاهش مصرف و افزایش بهره برداری و راندمان تولید در این بخش باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13283

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13283/نصب-کنتورهای-هوشمند-عامل-موثری-صرفه-جویی-آب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir