۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۲۹۴۱
برات علیخانی:

رفع حصر سران فتنه سیاست آمریکایی اسراییلی است

در مصاحبه با جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی چهارمحال و بختیاری مطرح شد: رفع حصر سران فتنه سیاست آمریکایی اسراییلی است.
رفع حصر سران فتنه سیاست آمریکایی اسراییلی است
به گزارش جهانبین نیوز، "مقام معظم رهبری که خود از جانبازان سرافراز انقلاب محسوب می‌شوند همواره توجه ویژه به نقش آفرینان دفاع مقدس و بویژه جانبازان داشته‌اند و بارها در بیانات خود به ارزش والای صبر جانبازان و خانواده‌هایشان و پاداش عظیمی که انتظارشان را می‌کشند، اشاره کرده‌اند. ایشان که دیدارهای اختصاصی زیادی هم با جانبازان داشته‌اند، همواره اجر آن‌ها را در مقاومتی که امروزه در مقابل درد جانبازی دارند را ستودنی معرفی کرده‌اند.

مسئله‌ جانباز هفتاد درصد و جانباز قطع نخاعىِ گردنى - همین وضعى که شما دارید - مهمتر از مسئله‌ى شهید شدن است؛ چون شهادت یک بار است و تمام می‌شود، بعد هم انسان می‌رود عروج می‌کند. این وضعى که شما دارید، با قضاوتى که من امروز دارم، اینجور به نظرم می‌رسد که وزنه‌ این ایثار از آن ایثارى که اسمش شهادت است، سنگین‌تر است؛ به خاطر رنج‌هایش، به خاطر مشکلاتش، هم براى خودتان، هم براى پدر و مادرهاتان، کسانتان، هم براى همسرانتان، هم براى فرزندانتان. این جزو آن رقم‌هاى بسیار درشت این کار بزرگى است که انجام گرفته. ان‌شاءالله به همین نسبت هم خداى متعال به شما اجر بدهد و اجر شما را سنگین کند."(بیانات در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعى‌۹۰.۰۶.۰۷)

به همین منظور پایگاه خبری مشکات برین بام ایران گفتگوی با جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی، ‘برات علیخانی’ قهرمان کشوری شنا جانبازان و معلولين کشورترتیب دادیم که در زیر می خوانید:

مشکات برین: لطفا خودتان را معرفی کنید؟
علیخانی: بنده برات علیخانی متولد ۱۳۴۱ ساکن شهرکرد هستم.
مشکات برین: چه سالی در جبهه حضور داشتید و چه مسئولیتی داشتید؟
علیخانی: زمانی که دشمن به خاک کشور تجاوز کرد؛ به عنوان يک ايراني وظيفه خود دانستم که سهمي در دفاع از وطنم داشته باشم.شهریور سال ۶۴ بود که به جبهه رفتم و تا پایان فروردین ۶۵ در جبهه ماندم. به همراه چند نفر از دوستانم روی پدافند هوایی مسئولیت حفاظت از پالایشگاه نفت آبادان را داشتیم.



مشکات برین: در چه عملیات های شرکت کرده اید؟نحوه مجروحيتتان را بيان کنيد؟
علیخانی: در عملیات مرصاد و الفجر ۸ شرکت کردم که در والفجر ۸ زمانی که ۱۷ هواپیمای دشمن در آسمان کشورمان ظاهر شدند ۲ تا ۳ از هواپیماها برای شناسایی و چند تایی برای عکسبرداری و بقیه برای بمباران آمده بودند که به صورت گروهی حرکت می کردند چند تای ازآنها را زدیم ولی متاسفانه آنها چند تا از توپهای ما را منهدم کردند و ما را بمباران کردند که ۱۲ نفر از بچه ها شهید شد و ۱۵ نفر مجروح شدیم.


مشکات برین: بهترين خاطره اي که از منطقه داريد را بيان کنيد؟
علیخانی: همیشه نهار بچه ها را از سربندر(ماهشهر) تهیه می کردیم یک روز که نوبت من بود برای تحویل گرفتن غذا رفتم وقتی برگشتم متوجه شدم در چادر محل استراحت ما یک نفر غریبه در جمع دوستانم حضور دارد و از بچه ها در مورد مشکلات سوال می پرسد خیلی خوش رو و خوش برخورد بود شروع کردیم باهاش صحبت کردن و خوش و بش، تمام کارها و مشکلاتمان را برای رسیدگی یادداشت می کرد بعد از خداحافظی بچه ها پرسیدم، راستی این آقا چه کسی بود، گفتند: فرمانده نیروی هوایی عباس بابایی. تو دلم بهش آفرین گفتم، خیلی خوشحال شدم رفتار ایشان خیلی خوب بود از فرمانده تا سربازصفر همه به یک اندازه در نظرش بودند. همین خلقیات خوب فرماندهان بود که همه بچه ها را پایبند جبهه می کرد.

مشکات برین: چطور جانباز شدید و چگونه با اين وضعيت کنار آمديد؟
علیخانی: در سال ۱۳۶۹ در ماموریت کاری بر اثر اصابت گلوله قطع نخاع شدم. اولش خیلی سخت بود ولی بعد با روی آوردن به ورزش و انجام فعالیت های ورزشی روحیه ام بهتر شد و توانستم سال ۸۲ در جشنواره بزرگ میلاد کوثر در رشته ۱۰۰ مترشنا آزاد مدال نقره و سال ۸۹ قهرمان کشوری رشته ۵۰۰ متر آزاد را کسب کنم.


مشکات برین: چه مشکلاتي در ادامه ورزش داشتید؟
علیخانی: کمبودها و محدوديت ها باعث شده که ورزش جانبازان، ورزشي ويژه باشد.ورزش جانبازان ويلچري نسبت به ورزش افراد سالم خیلی تفاوت دارد و به همین دلیل سختی های زیادی دارد . به هرحال هر رشته يکسري امکانات خاص خود را مي خواهد.


مشکات برین: شیرین ترین اتفاق زندگیتان چیست؟
علیخانی: اين همراهي همسرم در تمام شرايط زندگي برايم شيرين ترين خاطره و اتفاق است.
مشکات برین: چه چیزی شما را خیلی ناراحت می کند؟
علیخانی: وقتی خانم های بدحجاب را میبینم رنج می کشم و یاد دوستان و همرزمان شهیدم می افتم که در جنگ تحمیلی برای جلوگیری از تجاوز دشمن به این آب و خاک، جان سپردند که مبادا دشمن آبرو و ناموس ما را به یغما ببرد. ولی امروزه بعضی از این خانم ها از روی جهل و نادانی غرب زده شده اند و دارند پازل دشمنان اسلام را تکمیل می کنند. بعد ازانقلاب در کشورمان بر رعایت حجاب تاکید بیشتری شد و خداوند حجاب را برای زن واجب کرد تا گوهر هستی زن در صدف پوشش، صیانت گردد و جامعه از فروافتادن در گرداب فساد وتباهی نجات یابد.

مشکات برین: نظر شخص شما در مورد سران فتنه چیست؟
علیخانی: صیانت از انقلاب اسلامی ایران جزء واجبات است. سران فتنه قابل گذشت نیستند نه تنها من بلکه همه ملت ایران این عقیده را دارند آنها ضربه بزرگی به ایران اسلامی زدند. زمانی که فتنه ۸۸ در کشور رخ داد استکبار جهانی خوشحال شد و توطئه هایش نسبت به ملت ایران بیشتر شد اگر یک سری از مصلحت های نظام نبود و آنها را به دست مردم می دادند مردم به آنها رحم نمی کردند.اگر ما خودمان را دست کم بگیریم، کوتاهی کنیم و از گذشته درس نگیریم ضربه شدیدی به پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران وارد می شود .

مشکات برین: توصیه شما در این مورد چیست؟
علیخانی: مدیران و استانداران باید در به کارگیری نیرو ها دقت کنند ارزشیابی ها باید بسیار دقیق صورت بگیرد انقلاب ما به انسانهای ارزشی نیاز دارد. مردم با آزادی سران فتنه موافق نیستند سیاست آمریکایی اسراییلی از رفع حصر سران فتنه، به چالش کشیدن نظام است شکست حصر سران فتنه خود می تواند فتنه جدیدی را به پا کند.

انتهای پیام/
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۹:۰۴

28 Dec 2019