۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۱۹۵۰

ترویج و بسط فرهنگ جهاد و شهادت رسالت اصلی ذاکرین اهل بیت(ع) است

مسئول موسسه روایت سیره شهدای قم گفت:شور یک بال و شعور بال دیگر برای قبول شدن در کنکور محبت اهل بیت است و ذاکرین باید این دو وجه کسانی که پای منبرشان می نشینند را تقویت کنند.
ترویج و بسط فرهنگ جهاد و شهادت رسالت اصلی ذاکرین اهل بیت(ع) است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در اولین یادواره مداحان شهید و ایثارگر استان در شهرکرد انتظار ذاکرین شهید را از مداحان و ذاکرین اهل بیت(علیهم السلام) زندگی کردن با فرهنگ جهاد و شهادت دانست.

ماندگاری با اشاره به نقش ذاکرین اهل بیت و شورهای حسینی و مداحی ها در دوران دفاع مقدس بین داشت: توسل و توکل از جمله عوامل پیروزی است و بساط محبت به اهل بیت در اختیار ذاکرینی است که جمعیت چند هزار نفری را به مراسم روضه و مداحی می کشاند.

وی تاکید کرد: این شوری است که خدا خالق آن است و رسالت مداحان تنها شور و گریه نیست بلکه این شور باید همراه با شعور و معرفت باشد.

ماندگاری گفت: شور یک بال و شعور بال دیگر برای قبول شدن در کنکور محبت اهل بیت است و کسانی که پای منبرها می روند باید این دو وجه را در خود تقویت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه حضور پرشور مردم در مراسمات و مناسبتهای مذهبی، حضور ۲۰ میلیونی زائران در اربعین حسینی و حضور پر شور در مشهد را ناشی از شور مذهبی و محبت مردم به اهل بیت دانست.

ماندگاری با بیان اینکه محبت دوست داشتن صرف نیست بیان داشت: رسالت مداحان این است که علاوه بر ایجاد شور و شعور معرفت شرکت کنندگان در مجالس را به مرتبه ای برسانند که محبت امام حسین(ع) و اهل بیت از حب به محبوبهای حرام و حلال و حتی حب به خود بیشتر باشد.

وی گفت: مداحان باید در گریزهای مداحی و با شعر و ادبیاتی زیبا مفاهیم معنوی و اعتقادات را انتقال دهند.

ماندگاری تاکید کرد: روضه های ما نباید تنها به تعریف از چشم و ابرو و ظواهر باشد بلکه باید عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) در وجود ما طوری نهادینه شود که ما زندگی خود را طبق سیره اهل بیت تنظیم کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۸:۴۷

7 Jan 2020