کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترویج و بسط فرهنگ جهاد و شهادت رسالت اصلی ذاکرین اهل بیت(ع) است

5 بهمن 1392 ساعت 8:00

مسئول موسسه روایت سیره شهدای قم گفت:شور یک بال و شعور بال دیگر برای قبول شدن در کنکور محبت اهل بیت است و ذاکرین باید این دو وجه کسانی که پای منبرشان می نشینند را تقویت کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در اولین یادواره مداحان شهید و ایثارگر استان در شهرکرد انتظار ذاکرین شهید را از مداحان و ذاکرین اهل بیت(علیهم السلام) زندگی کردن با فرهنگ جهاد و شهادت دانست.

ماندگاری با اشاره به نقش ذاکرین اهل بیت و شورهای حسینی و مداحی ها در دوران دفاع مقدس بین داشت: توسل و توکل از جمله عوامل پیروزی است و بساط محبت به اهل بیت در اختیار ذاکرینی است که جمعیت چند هزار نفری را به مراسم روضه و مداحی می کشاند.

وی تاکید کرد: این شوری است که خدا خالق آن است و رسالت مداحان تنها شور و گریه نیست بلکه این شور باید همراه با شعور و معرفت باشد.

ماندگاری گفت: شور یک بال و شعور بال دیگر برای قبول شدن در کنکور محبت اهل بیت است و کسانی که پای منبرها می روند باید این دو وجه را در خود تقویت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه حضور پرشور مردم در مراسمات و مناسبتهای مذهبی، حضور ۲۰ میلیونی زائران در اربعین حسینی و حضور پر شور در مشهد را ناشی از شور مذهبی و محبت مردم به اهل بیت دانست.

ماندگاری با بیان اینکه محبت دوست داشتن صرف نیست بیان داشت: رسالت مداحان این است که علاوه بر ایجاد شور و شعور معرفت شرکت کنندگان در مجالس را به مرتبه ای برسانند که محبت امام حسین(ع) و اهل بیت از حب به محبوبهای حرام و حلال و حتی حب به خود بیشتر باشد.

وی گفت: مداحان باید در گریزهای مداحی و با شعر و ادبیاتی زیبا مفاهیم معنوی و اعتقادات را انتقال دهند.

ماندگاری تاکید کرد: روضه های ما نباید تنها به تعریف از چشم و ابرو و ظواهر باشد بلکه باید عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) در وجود ما طوری نهادینه شود که ما زندگی خود را طبق سیره اهل بیت تنظیم کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 11950

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11950/ترویج-بسط-فرهنگ-جهاد-شهادت-رسالت-اصلی-ذاکرین-اهل-بیت-ع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir