۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۱۶۸۶

33هزار نوبت واکسیناسیون در شهرستان فارسان انجام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان فارسان از پوشش 100%واکسناسیون انواع بیماری ها در این شهرستان خبر داد.
33هزار نوبت واکسیناسیون در شهرستان فارسان انجام شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، مجید فاضلی افزود: تاکنون در این شهرستان ۳۳ هزار نوبت واکسن به افراد مختلف تزریق شده است


وی تصریح کرد: این واکسن ها شامل فلج اطفال ،هپاتیپ ب،سرخک و سرخچه بودند.

وی ادامه داد واکسناسیون افراد زیر دوسال ۳۱هزار نوبت و ۲هزار نوبت واکسن به افراد بالای دو سال تزریق شده است.

وی در ادامه از تزریق واکسن آنفولانزا در این شهرستان افزود: خانم های باردار، کودکان کمتر از ۶سال، افراد دیالیزی، بیماران مزمن ریوی، افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی (ایدز) و کادر بهداشتی، درمانی و پزشکی از جمله کسانی هستند که تزریق این واکسن به آنان توصیه می شود.

وی اظهار کرد: سالمندان بالاتر از ۶۵ سال، بیماران دیابتی، ریوی، قلبی و افراد مبتلا به سرطان از دیگر اقشار جامعه هستند که نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا دارند.

فاضلی، مناسب ترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا را اوایل فصل پاییز اعلام کرد و گفت: البته این به آن معنی نیست که اگر این واکسن دیرتر تزریق شود، عملکردی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بیماری آنفلوآنزا نوعي بیماری ویروسی است كه ‌احتیاجی به مصرف‌ آنتی‌بیوتیك ندارد و اقدام به مصرف خودسرانه این داروها،‌ سبب ابتلا به عوارض ثانویه این دارو به صورت مقاومت میكروبی می‌شود.

وی با تاكيد بر مصرف دارو بيماران مبتلا به آنفلوآنزا تنها با توصیه پزشك، گفت: اين بيماران در موقع تب بايد از مصرف آسپرین خودداری کرده زیرا ممكن است دچار عوارض جبران‌ناپذیری شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۱:۱۷

22 Feb 2020