۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: انتظاری که امروز از جوانان است این است که با نگاه درون گرایانه به اسلام شیوه و مشی خود را باور توحیدی و استقامت در برابر استکبار و استبداد قرار دهند.
خدایابی، خداجویی و خدامحوری رمز محفوظ ماندن از لغزشهاست/نگاه اسلام ناب نگاه سازشکارانه نیست
به گزارش جهانبین به نقل از  بام ایران خبر حجت الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با جوانان حزب موتلفه اسلامی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد ایمان و استعانت از خداوند را موجب ثبات قدم و مصون ماندن از لغزشها دانست.

وی بیان داشت: تنها راهبر حقیقی خداوند است و درایت و دقت و استقامت در خدایابی و خدامحوری می تواند انسان را به مقصد برساند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وقایع صدر اسلام اذعان کرد: آنان که خداوند و لااله الا الله را سرلوحه خود قرار دادند تا آخر با پیامبر(ص) ماندند و بعد از پیامبر در خط ولایت و اهل بیت(س) ایستادند.

وی ضمن تاکید بر خدایابی و خدامحوری و خداجویی جهت محفوظ ماندن لغزشها مشکلات و ضایعاتی که گریبانگیر اسلام شده نظیر اختلافات و فرقه هایی که ایجاد شده را ناشی از ضعف باور و خودرایی برخی افراد عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاریخ انقلاب اسلامی را هم مانند تاریخ اسلام پر از وقایع و ظهور افرادی دانست که موجبات تجربه و درس گرفتن از تاریخ را ایجاد کرده اند.

وی افزود: از اوایل انقلاب هم کسانی که با دید لیبرالی و نگاه برون دینی نجات خود را در دلجویی و وابستگی به استکبار و استعمار می دیدند مشکلاتی را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اینان در عرصه های مختلف نظیر تصرف لانه جاسوسی و جنگ و غیره چون نگاه درون دینی نداشتند دچار تزلزل و ترس شدند و تنها راه نجات را بیگانگان و استکبار می دانستند.

وی تاکید کرد: انتظاری که امروز از جوانان است این است که با نگاه درون گرایانه به اسلام شیوه و مشی خود را باور توحیدی و استقامت در برابر استکبار و استبداد قرار دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۷۳ سوره اسراء تصریح کرد: نگاه و دست دوستی دشمن چیزی جز نگاه فریب و نیرنگ و ایجاد حاکمیت و اهداف خود نیست و چیزی که ما را حفظ می کند بینش واقعی و ارتباط با خداست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه نگاه اسلام ناب نگاه سازش نیست گفت: نگاه اسلام هیچ گاه سازش کارانه نبوده و نیست و آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه بیان کردند هم همین مصداق را دارد.

وی افزود: نرمش قهرمانانه به معنای تسلیم و سازش نیست بلکه به معنای ایستادگی و مقاومت در سایه منطق رسا و با عزت در مقابل دشمن ایستادن است.

امام جمعه شهرکرد گفت: تمایل به کفر و شرک تبعاتی را دارد که در زندگی دنیوی و اخروی ما نمود پیدا می کند و ما هرگز نباید نگاه درون گرا و توحیدی خود را از دست بدهیم./
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۴:۲۹

19 Jan 2020