کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدایابی، خداجویی و خدامحوری رمز محفوظ ماندن از لغزشهاست/نگاه اسلام ناب نگاه سازشکارانه نیست

13 آذر 1392 ساعت 14:00

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: انتظاری که امروز از جوانان است این است که با نگاه درون گرایانه به اسلام شیوه و مشی خود را باور توحیدی و استقامت در برابر استکبار و استبداد قرار دهند.


به گزارش جهانبین به نقل از  بام ایران خبر حجت الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با جوانان حزب موتلفه اسلامی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد ایمان و استعانت از خداوند را موجب ثبات قدم و مصون ماندن از لغزشها دانست.

وی بیان داشت: تنها راهبر حقیقی خداوند است و درایت و دقت و استقامت در خدایابی و خدامحوری می تواند انسان را به مقصد برساند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وقایع صدر اسلام اذعان کرد: آنان که خداوند و لااله الا الله را سرلوحه خود قرار دادند تا آخر با پیامبر(ص) ماندند و بعد از پیامبر در خط ولایت و اهل بیت(س) ایستادند.

وی ضمن تاکید بر خدایابی و خدامحوری و خداجویی جهت محفوظ ماندن لغزشها مشکلات و ضایعاتی که گریبانگیر اسلام شده نظیر اختلافات و فرقه هایی که ایجاد شده را ناشی از ضعف باور و خودرایی برخی افراد عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاریخ انقلاب اسلامی را هم مانند تاریخ اسلام پر از وقایع و ظهور افرادی دانست که موجبات تجربه و درس گرفتن از تاریخ را ایجاد کرده اند.

وی افزود: از اوایل انقلاب هم کسانی که با دید لیبرالی و نگاه برون دینی نجات خود را در دلجویی و وابستگی به استکبار و استعمار می دیدند مشکلاتی را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اینان در عرصه های مختلف نظیر تصرف لانه جاسوسی و جنگ و غیره چون نگاه درون دینی نداشتند دچار تزلزل و ترس شدند و تنها راه نجات را بیگانگان و استکبار می دانستند.

وی تاکید کرد: انتظاری که امروز از جوانان است این است که با نگاه درون گرایانه به اسلام شیوه و مشی خود را باور توحیدی و استقامت در برابر استکبار و استبداد قرار دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۷۳ سوره اسراء تصریح کرد: نگاه و دست دوستی دشمن چیزی جز نگاه فریب و نیرنگ و ایجاد حاکمیت و اهداف خود نیست و چیزی که ما را حفظ می کند بینش واقعی و ارتباط با خداست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه نگاه اسلام ناب نگاه سازش نیست گفت: نگاه اسلام هیچ گاه سازش کارانه نبوده و نیست و آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه بیان کردند هم همین مصداق را دارد.

وی افزود: نرمش قهرمانانه به معنای تسلیم و سازش نیست بلکه به معنای ایستادگی و مقاومت در سایه منطق رسا و با عزت در مقابل دشمن ایستادن است.

امام جمعه شهرکرد گفت: تمایل به کفر و شرک تبعاتی را دارد که در زندگی دنیوی و اخروی ما نمود پیدا می کند و ما هرگز نباید نگاه درون گرا و توحیدی خود را از دست بدهیم./


کد مطلب: 10713

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10713/خدایابی-خداجویی-خدامحوری-رمز-محفوظ-ماندن-لغزشهاست-نگاه-اسلام-ناب-سازشکارانه-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir