۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۰۶۸۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان:

پیش بردن معلولین در مسیر استقلال اجتماعی و اقتصادی یکی از اهداف غایی آموزش و پرورش است

برخورداری از احترام و شان اجتماعی ،عزت نفس و کرامت والای انسانی از اهداف آموزش و پرورش معلولین در جامعه است که در این راستا می بایست امکانات لازم جهت پیش بردن معلولین در مسیر استقلال اجتماعی و اقتصادی فراهم شود .
پیش بردن معلولین در مسیر استقلال اجتماعی و اقتصادی یکی از اهداف غایی آموزش و پرورش است
به گزارش جهانبین، مدیر کل آموزش و پرورش استان  گفت :پدیده معلولیت سابقه ای به اندازه تاریخ زندگی بشریت دارد و از همان آغازین روزهای زندگی بشر معلولیت همراه با زندگی برخی از انسانها بوده است .

وی ادامه داد :خوشبختانه در سالهای اخیر با نگرش درستی که نسبت به این کم توانی ها و ناتوانی های افراد در جامعه به وجود آمده است ،این افراد توانسته اند حضور خود را در جامعه پررنگ تر کنند .

کریمیان نگرش اجتماعی به معلولین را در پنج مرحله ،از نگهداری آنان در مراکز تا تشویق و حمایت از معلولین برای حضور موثر دسته بندی کرد و گفت :مرحله و هدف نهایی از برخورد با معلولین،مرحله خودکفایی است که دستیابی به نهایت توانایی آنها و استفاده از این توانایی برای رشدخودشان و تعالی جامعه از افق های این مرحله به شمار میرود .


وی در ادامه به معرفی آموزش و پرورش استثنایی به عنوان نهاد آموزشی برای دانش آموزان معلول پرداخت و گفت :فعالیت های این سازمان در دو دسته آموزشی و توانبخش است که از همان زمان نوآموزی وارد شده و با سنجش توانایی های ذهنی و جسمی نو آموزان آنان را در مسیر درست زندگی تحصیلی قرار می دهد .

وی با اشاره به پایش سلامت 16200 نو آموز در سال جاری گفت :2400 نفر از این نوآموزان به مرحله تخصصی معاینات پزشکی و سلامت ارجاع شدند .

کریمیان در پایان از 36 مرکز مستقل 25 مرکز ضمیمه و 40 مرکز تلفیقی به عنوان مراکز خدمات آموزش استثنایی یاد کرد و گفت :1700 دانش آموز کم توان در حال حاضر در مراکز اشاره شده مشغول به تحصیل هستند و بسته به معلولیت از امکانات ویژه ای برخوردار می شوند .

کریمیان در پایان گفت :هدف آموزش و پرورش اجرایی کردن آموزش فراگیر و تعلیم و تربیت با تکیه بر توانمندی و استقلال معلولان در جامعه است.

 

مرجع : زنگ خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۷:۱۷

16 Jan 2020