برخورداری از احترام و شان اجتماعی ،عزت نفس و کرامت والای انسانی از اهداف آموزش و پرورش معلولین در جامعه است که در این راستا می بایست امکانات لازم جهت پیش بردن معلولین در مسیر استقلال اجتماعی و اقتصادی فراهم شود .
مدیرکل آموزش و پرورش استان:
پیش بردن معلولین در مسیر استقلال اجتماعی و اقتصادی یکی از اهداف غایی آموزش و پرورش است
زنگ خبر , 14 آذر 1392 ساعت 11:28
برخورداری از احترام و شان اجتماعی ،عزت نفس و کرامت والای انسانی از اهداف آموزش و پرورش معلولین در جامعه است که در این راستا می بایست امکانات لازم جهت پیش بردن معلولین در مسیر استقلال اجتماعی و اقتصادی فراهم شود .
به گزارش جهانبین، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت :پدیده معلولیت سابقه ای به اندازه تاریخ زندگی بشریت دارد و از همان آغازین روزهای زندگی بشر معلولیت همراه با زندگی برخی از انسانها بوده است .
وی ادامه داد :خوشبختانه در سالهای اخیر با نگرش درستی که نسبت به این کم توانی ها و ناتوانی های افراد در جامعه به وجود آمده است ،این افراد توانسته اند حضور خود را در جامعه پررنگ تر کنند .
کریمیان نگرش اجتماعی به معلولین را در پنج مرحله ،از نگهداری آنان در مراکز تا تشویق و حمایت از معلولین برای حضور موثر دسته بندی کرد و گفت :مرحله و هدف نهایی از برخورد با معلولین،مرحله خودکفایی است که دستیابی به نهایت توانایی آنها و استفاده از این توانایی برای رشدخودشان و تعالی جامعه از افق های این مرحله به شمار میرود .
وی با اشاره به پایش سلامت 16200 نو آموز در سال جاری گفت :2400 نفر از این نوآموزان به مرحله تخصصی معاینات پزشکی و سلامت ارجاع شدند .
کریمیان در پایان از 36 مرکز مستقل 25 مرکز ضمیمه و 40 مرکز تلفیقی به عنوان مراکز خدمات آموزش استثنایی یاد کرد و گفت :1700 دانش آموز کم توان در حال حاضر در مراکز اشاره شده مشغول به تحصیل هستند و بسته به معلولیت از امکانات ویژه ای برخوردار می شوند .
کریمیان در پایان گفت :هدف آموزش و پرورش اجرایی کردن آموزش فراگیر و تعلیم و تربیت با تکیه بر توانمندی و استقلال معلولان در جامعه است.
کد مطلب: 10682