۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۰۵۱۴

مردم، مواظب این قاتل خاموش باشند...

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: از ابتداي پائيز تا كنون ۳۱ نفر دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.
مردم، مواظب این قاتل خاموش باشند...
دكتر فرامرز شاهين در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود: از تاريخ ۰۱/۰۷/۹۲ لغايت ۲۹/۸/۹۲ ، ۲۵ بار با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شده كه در ماموريتهاي اعلام شده ، ۳۱نفر دچار مسموميت با گاز CO ( مونوکسید کربن ) شده اند كه از اين تعداد ۸ نفر از آنها درمان در محل شدند و ۲۳ نفر نیز به بيمارستانهاي سطح استان انتقال داده شدند.

سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان در اين مورد به مردم عزيز استان هشدار دادند كه با توجه به سرد شدن هوای استان و استفاده از وسايل گرمايشي استاندارد ضمن چك كردن اين وسايل از باز بودن مسیر دودکشها اطمينان پيدا كنند

علائم مسموميت با مونوكسيد كربن شبيه به سرما خوردگي بوده كه شامل آبريزش بيني ، سر درد ، سرگيجه ، تهوع و استفراغ كه نهايتاً باعث كاهش سطح هوشياري و نهایتاً منجر به مرگ فرد می شود .

دکتر شاهين افزود : با توجه به اينكه اين گاز رنگ و بو ندارد ، در افراد مسموميت ايجاد كرده و باعث مرگ اين افراد مي شود . وي همچنين افزود در صورت برخورد با چنين مصدوميني سريعاً با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و اين افراد را از محلي كه گازهاي سمي در آنجا جمع شده اند خارج كرده و در معرض هواي آزاد قرار دهند.

طبق گزارش واحد اطلاعات و آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ، بیشتر این ماموریتها مربوط به شهرستانهای شهرکرد و لردگان بوده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۶:۴۶

4 Jan 2020