۰
plusresetminus
حضرات امامزادگان حلیمه خاتون و حکیمه خاتون ( علیهما السلام ) ، مشهور به امامزادگان دو معصوم یا دو خاتون (ع) ؛ دختران ابراهیم مجاب از فرزندان حضرت امام موسی ابن جعفر ( علیه السلام ) در شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) مدفون می باشند.
به گزارش جهانبین نیوز، این بقعه متبرکه در ضلع غربی خیابان ولی عصر (عج) جنوبی شهرکرد و هسته مرکزی اولیه شهر بر روی قبور مطهر این بزرگواران قرار گرفته و محل زیارت عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

از دوره اتابکان در قرن هفتم هجری قمری، ساختمانی بر روی قبور این امامزادگان (ع) احداث که در دوره مشروطیت به دستور امام جمعه وقت تخریب و ساختمان فعلی جایگزین آن شده است.

بقعه مبارک امامزادگان دو خاتون (ع) شهرکرد، شامل پیش ایوان ستون دار سنگی، سردر، هسشتی و ساختمان اصلی است. سر در با کاشی های هفت رنگ قاجاریه تزئین و در بالای آن کتیبه سنگی با اشعاری ، معرف بانی و تاریخ ساخت آن و نقش شیر و خورشید بر روی کاشی در بالای کتیبه سنگی است. بر بدنه هشتی دو کتیبه با اشعاری در مدح و معرفی امامزادگان (ع) نصب شده است. بقعه اصلی دارای ایوان ستون دار سنگی است. ساختمان بقعه دارای پلان چند ضلعی و گنبد آجری است.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۹:۱۲:۰۱

22 Sep 2024