۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۱۸۷۸
خطیب اندیشمند دعوت شده از قم:

شهدا انسان های تکامل یافته ای، که در مبارزه با نفس خود پیروز شده اند

خطیب اندیشمند دعوت شده از قم گفت: شهدا انسان هاي تکامل يافته اي هستند که در مبارزه با نفس خود پيروز شده اند، نفسي که سرسخت ترين دشمن در وجود انسان است.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حاج سید حسن آقا سعيدي اظهار کرد: در اسلام خيلي از اعمال ثواب با مقام شهيد ارزيابي شده است، چرا همه اعمال خوب و ثواب ها  و اعمال مثبت با مقام شهيد ارزيابي  مي شود؟ چون يک انسان کامل است، مقامي است کامل و شخصيتي تکامل يافته است.

وي در ادامه تصريح کرد: در روايات آمده است که اگر انبيا سواره باشند و شهدا پياده چون انبيا چشم شان به شهدا افتد  پياده شوند و به شهدا تعظيم مي کنند و اين تنها به خاطر برتري و هيبت شهدا است.

وي خاطرنشان کرد: شهدا در مبارزه با نفس خود پيروز شده اند، نفسي که سرسخت ترين دشمن در وجود انسان است و شهيد کسي است که با نفس مبارزه کرده و کمالش اينست که نفسش را زير پا گذاشته است.
 
شهرستان فارسان 14 شهيد فرهنگي را تقديم انقلاب اسلامي کرده است


مسلم آذريان مسئول بسيج فرهنگيان شهرستان فارسان در گفت و گو با پیرغار گفت: شهرستان فارسان 14 شهيد فرهنگي را  تقديم انقلاب اسلامي کرده است و اين شهرستان در هشت سال دفاع مقدس يکي از شهرهاي پرافتخار است که رزمندگان آن در اکثر عمليات دوران دفاع مقدس حضوري فعال و تاثيرگذاری داشتند.
 
وی گفت: پيروزي ايران در جنگ نابرابر هشت ساله حاصل شهادت طلبي، ايثار و ازخودگذشتگي شهيدان و رزمندگان است.
 
وي اظهار داشت: برگزاري يادواره شهدا موثرترين راهکار براي ترويج فرهنگ شهيد و شهادت در جامعه است چون آرامش و امنيت امروز ما مرهون و مديون خون هاي مطهر شهدا و از خودگذشتگي جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامي است.

يادواره‌هاي شهدا نبايد تنها در زمان و مناسبت های خاص برگزار شود


برادر شهيد اسلامي در حاشيه يادوراه شهدا فرهنگي شهرستان  در گفت و گو با پیرغار اظهار کرد: يادواره‌هاي شهدا نبايد در زمان خاص و مناسبت خاص برگزار شود، بلکه بايد در طول سال در راستاي آگاهي‌بخشي نسل جوانان از گذشته انقلاب برگزار شود.

وي اظهار داشت: استکبار جهاني از راه هاي مختلف به دنبال دور کردن نسل جوانان از ارزش ها، انقلاب و اهداف مقدس آن است.

وي تصريح کرد: راه و سيره شهدا و ارتقاي سطح معنوي جامعه با حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي از وظايف آحاد مردم است و تحقق اين مهم موثرترين راهکار براي مقابله با دسيسه هاي دشمنان است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۲۲:۳۹:۲۸

26 Apr 2024