۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۴۰۷۹
گزارش تصویری

لحظاتي آرام در کنار زيبايي هاي درياچه شلمزار

شهرستان کيار به دليل موقعيت جغرافيايي خود و قرارگيري در ميانه زاگرس مرکزي از چشم اندازها، چشمه سارها و زيبايي هاي بسياري برخوردار است. درياچه شلمزار يکي از اين زيبايي هاست که در ادامه به معرفي آن مي پردازيم.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار، درياچه شلمزار يکي از زيباترين، آرام‌ترين و مهمانپذيرترين مکان هاي تفريحي و گردشگري شهرستان کيار است که در طول سال خصوصا در فصول گرم سال پذيراي خيل مسافراني است که از اقصي النقاط ايران اسلامي به اين گردشگاه زيبا سفر مي کنند.

مکان گردشي تفريحي درياچه در فاصله دو کيلومتري شمال شهر شلمزار مرکز شهرستان کيار واقع است. براي رسيدن به اين مکان لازم است از جاده مواصلاتي شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان به سمت شلمزار حرکت نمود و پس از ورود به شهر شلمزار با کمک تابلو هاي مسير نما يا اهالي شهر به مسير درياچه را که در شمال شهر واقع است وارد شد.

جاده پرپيچ و خم و زيباي اين مکان که از ميان مزارع کشاورزان مي گذرد آغاز گردش خاطره انگيز و به ياد ماندني است. با عبور از اين مسير دل انگيز و طي مسافتي کمتر از ۳کيلومتر از شهر شلمزار چشمه پرآب و زيباي شلمزار که درياچه اي زيبا و چشم نواز را به نمايش گذاشته است قابل مشاهده است.

مردم شلمزار معتقدند شلمزار به دليل قرار گيري در مسير جاده تاريخي دز پارت و وجود اشاراتي در اسناد تاريخي يکي از شهرهايي است که در مسير هجرت امام رضا عليه السلام از مدينه به طوس قرار داشته اند و البته برخي شواهد و قرائن نيز حاکي و مويد اين مدعاست.

آب فراوان، آلاچيق هاي زيبا، محل اتراق مسافران، چشم انداز زيبا، تميزي و نظافت مثال زدني، محل فروش مواد غذايي، مکان بازي براي کودکان، پارکينگ خودروها، روشنايي مناسب در شب، امنيت بسيار خوب، قرار گيري شيلات پرورش ماهي در کنار درياچه و کارخانه توليد آب معدني از جمله امکاناتي است که براي ساعتي آرامش و دور شدن از شلوغي هاي زندگي ماشيني در اين مکان فراهم شده است.

يکي از کمبود هاي اين مکان زيبا و آرام عدم برخورداري آن از سرويس بهداشتي به تعداد و کيفيت مناسب است که در اين راستا نيز شهرداري شلمزار در حال برنامه ريزي است.

مسافراني که به شلمزار سفر مي کنند و ساعاتي را در کنار درياچه شلمزار مي گذرانند در ادامه از سمت جنوب مي توانند از زيبايي هاي گهرو، ناغان و منطقه مشايخ از سمت شمال شرق از روستاي تاريخي دزک و زيبايي هاي موجود در مسير ديدن نمايند.

به گزارش کيار بيدار شلمزار در فاصله ۳۵ کيلومتري جنوب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري و در مجاورت جاده ارتباطي شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان واقع است.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
  • 0
  • 2

    2

  • 3

    3

  • 4

    4

  • 5

    5

  • 6

    6

  • 7

    7

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۹:۵۵

27 Dec 2019