۰
plusresetminus
کارگردان گروه نمايشي ماهان با بيان اين که براي نخستين بار در کشور نمايش خطبه خواني حضرت زينب(س) در استان چهارمحال و بختياري به نمايش درآمد، افزود: همه تلاش خود را به کار بستيم تا بتوانيم قيام ابا عبدالله حسين(ع) و نثار کردن خونش در راه امر به معروف و نهي از منکر رو به تصوير بکشيم.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، خطبه خواني حضرت زينب(س) در مجلس يزيد با عنوان بسيج پژواک نداي حضرت زينب ظهر امروز در حضور جمع کثيري از بانوان در حسينيه ثارالله سپاه بروجن به نمايش درآمد.

ارزشها را لگد مال نکنيم

جواد شفيعي طراح، کارگردان و سرپرست گروه نمايشي ماهان و بازيگر نقش شمر در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: گروه ماهان که تقريبا يک سالي از تاسيس آن مي گذرد در نمايش هاي آييني با تئاترهاي پرفورم توانسته تلفيق ايجاد کند.

شفيعي گفت: براي بهتر ديده شدن و درک کردن موقعيت ها نمايش خطبه خواني حضرت زينب(س) به سفارش سپاه پاسدارن چهارمحال و بختياري در شهرستان هاي کوهرنگ، اردل، بروجن، سامان، بن و شهرکرد به اجرا رفت.

وي با بيان اين که براي نخستين بار نمايش خطبه خواني حضرت زينب(س) در استان چهارمحال و بختياري به نمايش درآمد، افزود: همه تلاش خود را به کار بستيم تا بتوانيم قيام ابا عبدالله حسين(ع) و نثار کردن خونش در راه امر به معروف و نهي از منکر رو به تصوير بکشيم.

سرپرست گروه نمايشي ماهان ادامه داد: خطبه اي که حضرت زينب در دربار يزد بن معاويه قرائت مي کند نشان دهنده رشادت هاي ايشان نسبت به ظلم و جور زمانه است.

شفيعي گفت: از جوانان تقاضا دارم ارزشهاي انقلاب که به خاطر آن هشت سال جنگيديم حفاظت کنند و ارزشهايي که جوانان در سوريه در دفاع از حرم حضرت زينب (س) رقم مي زنند لگد مال نکنند.

وي با اشاره به اين که حضرت زينب و ائمه اطهار اسوه صبر، شکيبايي و رشادت هستند و با بيان اين که هميشه در همه صحنه ها بر امربه معروف و نهي از منکر تاکيد داشتند، گفت: حضرت زينب اسطوره حجاب است و ما سعي کرديم در اجراي نمايش اين ارزشها را زنده نگه داريم.

ديگر نمي توانم چادرم را ترک کنم

زهرا هاشمي بازيگر نقش حضرت زينب(س) نيز به خبرنگار ما گفت: قبلا با زندگي حضرت زينب(س) آشنايي زياد نداشتم اما زماني که قرار شد بازيگر اين نقش باشم به تحقيق درباره زندگي حضرت زينب(س) پرداختم تا بتوانم بهتر اين نقش را اجرا کنم.

هاشمي افزود: حسي که در اين نقش داشتم وصف ناشدني است حجابي که در اين نمايش داشتم به آن عادت کردم و ديگر نمي توانم ترکش کنم.

وي گفت: به دختران همسال خودم توصيه مبي کنم زندگي نامه حضرت زينب(س) را مطالعه کنند تا درس هايي بزرگي از ايشان در زندگي بياموزند.

هاشمي با بيان اين که قبل از اجراي اين نقش چادر نمي پوشيدم، گفت: مهترين درسي که مي توانيم از زندگي حضرت زينب(س) بياموزيم اين است که بر روي ارزشها پا نگذاريم، حجاب خود را رعايت کنيم و صبر و شکيبايي را سرلوحه زندگي قرار دهيم.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۹:۳۷:۵۳

26 Apr 2024