۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۳۷۷۳۰
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

بام ایران در چله زمستان دمای 19 درجه بالای صفر را تجربه کرد/آغاز بارش‌ها از امشب در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به افزایش بی‌سابقه دما در روزهای اخیر در این استان اشاره کرد و افزود: شهرکرد در دی ماه همیشه دمای ۲۴- داشته اما در روزهای گذشته دمای ۱۹ درجه بالای صفر را تجربه کرد.
بام ایران در چله زمستان دمای 19 درجه بالای صفر را تجربه کرد/آغاز بارش‌ها از امشب در چهارمحال و بختیاری
مهرداد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امسال متاسفانه پاییز خشکی را در چهارمحال و بختیاری سپری کردیم و بطور متوسط کل بارش استان از ابتدای سال زراعی (از اول مهر تا به امروز) حدود ۳۹ میلی‌متر بارش گزارش شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار ۱۳۶ میلیمتر و میانگین مشابه سی ساله ۱۸۳ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل ۷۶ درصد کاهش بارش و نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه ۷۹ درصد کاهش بارندگی داریم افزود: در سال زراعی قبل در چنین روزی در شهر چلگرد ۴۰ سانتی متر برف در روی زمین داشتیم اما امسال این مقدار به صفر رسیده و این یعنی هیچ برفی هم در بالادست وجود ندارد.

قطره با اشاره به اینکه در شهرکرد مرکز استان، از اول سال زراعی تاکنون چهار میلیمتر بارندگی ثبت شده درصورتی که در سال قبل ۱۰۷ میلیمتر بارش داشتیم ادامه داد: در کوهرنگ نیز از ابتدای سال تا الان ۷۰ مییمتر بارندگی داشتیم و این درحالی است که در سال گذشته این میزان ۱۹۱ میلیمتر بوده است و این‌ها نشان‌دهنده کاش شدید بارش تا به امروز در استان هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بارندگی در زمستان امسال بقدری نخواهد بود که بتوانیم کمبود بارش‌های پاییزی را جبران کنیم.

قطره به افزایش بی‌سابقه دما در روزهای اخیر در این استان اشاره کرد و افزود: شهرکرد در دی ماه همیشه دمای ۲۴- داشته  اما در روزهای گذشته دمای ۱۹ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

وی ادامه داد: این افزایش دما تا فروردین سال ۹۷ ادامه دارد و همین امر باعث خواهد شد که اکثر بارش‌ها در استان به صورت باران باشند و منفعتی برای منابع آب‌های دائمی استان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در پاییز امسال نسبت به سال گذشته و مدت مشابه بلندمدت یک تا ۱/۵ درجه افزایش داشته است و نگرانی کشاورزان از بابت شکوفه‌دهی زودهنگام درختان نگرانی به جایی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به دلیل اینکه بارش‌ها بصورت باران و غیرمنجمد هستند احتمال باز شدن زودهنگام شکوفه‌ها وجود دارد و بنابراین خطر سرمازدگی محصولات هم وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: هم برای امشب و هم برای سه‌شنبه پیش‌بینی باران و برف را داریم و عمده بارش‌ها در کوهرنگ خواهد بود اما شهرکرد هم از این بارش‌ها بی‌نصیب نیست.

قطره همچنین از ورود سیستم بارشی دیگر برای دوشنبه هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم این بارش‌ها بتواند کمی از نگرانی‌های مردم را رفع سازد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۹:۵۸

1 Jan 2020