۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۶۳۷۳
نشنال اینترست:

وحشت اسرائیل از قدرت ایران

اسرائیل هم‌ اکنون نیروهای زمینی خود را وارد منطقه غزه کرده است، اما راکت‌های حماس تنها چیزی نیستند که خواب را از چشمان استراتژیست های اسرائیل گرفته اند.
وحشت اسرائیل از قدرت ایران
به گزارش جهانبین نیوز، وب‌ سایت نشریه "نشنال اینترست" (Nationalinterest) در تحلیلی به وقایع و رویدادهای منطقه و اقدامات و تهدیدات منطقه ای رژیم صهیونیستی پرداخت.

این نشریه آمریکایی نوشت: «اسرائیل هم‌ اکنون نیروهای زمینی خود را وارد منطقه غزه کرده است، اما راکت‌های حماس تنها چیزی نیستند که خواب را از چشمان استراتژیست های اسرائیل گرفته اند.

اوایل این هفته مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی تا چهار ماه دیگر تمدید شد، چراکه این تصور از سوی آن‌ها وجود دارد که توافق، به‌ احتمال‌ زیاد صورت خواهد گرفت و اغلب مشاوران امنیتی که به دور بنیامین نتانیاهو حلقه‌ زده‌ اند پیشنهاد می‌کنند که در صورت شکست مذاکرات، باید تأسیسات هسته‌ای ایران از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گیرد و این را به خوبی می دانند در این صورت ایران صد در صد تلافی خواهد کرد.»

نشنال اینترست با بیان اینکه "فاصله ایران تا اسرائیل حدود هزار مایل است و مشکل ایران این است که با اسرائیل مرز مشترک ندارد" افزود: «هواپیماهای اسرائیل می‌توانند خود را تا تأسیسات هسته‌ای ایران برسانند اما نیروی هوایی ایران به خاطر تحریم‌ ها ضعیف‌ تر از آن است که بتواند به اسرائیل برسد، به همین دلیل ایران سعی کرده است این ضعف خود را با تسلیحاتی که این فاصله را بپیماید، جبران کند.»

این نشریه آمریکایی با اعتراف به قابلیت های مختلف ایران در منطقه اضافه کرد: «مقیاس سنجش سیستم تسلیحاتی ایران را نباید با تعداد آن‌ها و یا پیشرفته بودن آن‌ها سنجید، بلکه ایران در برابر اسرائیل، توانمندی ها و قابلیت هایی را داراست که این کشور را به یک قدرت مبدل می سازد:


نشنال اینترست با اشاره به ۵ مورد، به نگرانی های اصلی رژیم صهیونیستی در خصوص قدرت ایران می پردازد:

نیروهای مقاومت فلسطینی

این نشریه آمریکایی با اشاره به حمایت های ایران از مقاومت فلسطین می نویسد: «ایران همیشه سعی کرده است در بین کشورهای اسلامی بیشترین حمایت‌ها را از فلسطین انجام دهد.

تهران تاکنون اسرائیل را به رسمیت نشناخته و همیشه برای ضربه زدن به اسرائیلی ها آماده است و بهترین یار سنتی ایران برای این کار "حماس" است.

حماس هم‌ اکنون قدرت را در نوار غزه در دست دارد و سعی می‌کند توانایی راکتی خود را افزایش دهد و با نشان دادن این‌که می‌تواند تلاویو را هدف قرار دهد به یک دشمن سرسخت تبدیل‌شده است.

حتی با وجود اینکه به خاطر مسئله سوریه، روابط ایران و حماس آسیب دید، اما با به قدرت رسیدن "محمد مرسی" روابطشان به حالت عادی بازگشت چرا که مرسی دشمن حماس بود و این باعث شد گروه حاکم در غزه، دوباره به سمت ایران بازگردد.

البته ایران صرفاً با حماس در ارتباط نیست، بلکه توانسته است با جهاد اسلامی فلسطین رابطه خوب خود را حفظ کند و این گروه را مطمئن‌تر و قابل‌ اطمینان‌تر از حماس می‌داند.

از سوی دیگر روابط ایران و حرب الله لبنان نیز از نگرانی های اصلی اسرائیل است و اینجاست که نقطه‌ضعف گنبد آهنین اسرائیل حتی اگر بتواند در حالت عادی تمام راکت‌های حماس را هدف بگیرد مشخص می‌شود.

گنبد آهنین این توانایی را ندارد که درآن‌واحد در دو جبهه مقابل موشک‌ها ایستادگی کند، پس اگر حزب‌الله از شمال به اسرائیل حمله کند و گنبد آهنین بخواهد جلوی موشک‌های آن را بگیرد، در جبهه دیگر، از مقاومت در برابر موشک های نیروهای مقاومت فلسطین بازخواهد ماند.»

نفوذ منطقه ای و جهانی نیروهای امنیتی ایران

این نشریه آمریکایی در ادامه با ادعای حضور نیروهای امنیتی ایران در نقاط مختلف جهان می نویسد: «ایران دارای شبکه‌ای قوی از نیروهای امنیتی در تمام نقاط جهان است، حتی جاهایی که فکرش را نمی‌توان کرد مانند آمریکای جنوبی و کانادا.

ایران همیشه از این شبکه خود برای ضربه زدن به اسرائیل استفاده کرده است. حتی ایران اقدامات اسرائیل را به‌سرعت تلافی می‌کند به عنوان نمونه بعد از اینکه اسرائیل تعدادی از دانشمندان این کشور را ترور کرد، ایران به سرعت پاسخ این ترورها را داد.

اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، ایران از این توانمندی منحصربفرد خود به شکل جهانی استفاده خواهد کرد و آن را در آمریکا، اروپا و هر جای دیگر جهان مورد استفاده قرار خواهد داد.

موشک‌های بالستیک

به نوشته نشنال اینترست «ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است، به‌طوری‌که می‌تواند اسرائیل و خیلی از نقاط خاورمیانه را هدف قرار دهد.


ایران حتی دارای موشک‌هایی است که می‌تواند اروپای غربی را هم هدف قرار دهد و یا با موشک‌های کوتاه برد خود هرجایی را در منطقه نشانه رود. البه باید خاطرنشان کرد که به خاطر سرعت و بزرگی موشک های ایرانی، سیستم ضدموشکی بالستیک اسرائیل که هنوز امتحان نشده، نمی‌تواند از پس آنها بربیاید.»

حزب‌ الله لبنان

«شبه‌ نظامیان شیعی لبنان که قدیمی‌ ترین و مورد اعتمادترین دوست ایران به‌حساب می‌آید و اثبات کرده است که در صورت بروز حمله ای از سوی اسرائیل، می‌تواند کاملاً موثر عمل کند.

در سال ۲۰۰۶ حزب‌الله ثابت کرد که می‌تواند عملیات ها را به داخل خاک اسرائیل بکشاند و نیروهای اسرائیلی را به راحتی شکار کند و همچنین این توانایی را دارد که سربازان اسرائیلی را به اسارت بگیرد.

"سید حسن نصرالله" که دارای محبوبیت زیادی در بین اعراب است، تنها کسی است که می‌تواند ادعا کند از جنگ با اسرائیل پیروز بیرون می‌آید. به گفته خود اسرائیل، حزب‌الله دارای هزاران موشک است و اکنون هم در حال مجهز شدن به موشک‌های زمین به هوا است و ایران هنوز به تجهیز کردن و آموزش این گروه مبادرت می‌ورزد.»

آمریکا

نشنال اینترست در پایان با اشاره به حضور آمریکا در منطقه و بحران ایجاد شده از سوی متحدان این کشور نوشت: «ایران از آمریکا به‌عنوان نیروی بازدارنده استفاده می‌کند و تهدید می‌کند که در صورت حمله اسرائیل، به منافع آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد. به همین دلیل ایالات‌متحده بزرگ‌ترین بازنده حمله اسرائیل به ایران خواهد بود.

در صورت وقوع چنین حمله‌ای، ایران ممکن است دامنه حملات خود را به پایگاه‌های آمریکا و متحدان وی در منطقه بکشد و با بستن تنگه هرمز برای مدتی می‌تواند باعث بالا رفتن شدید قیمت نفت شود که این کار باعث خواهد شد به اقتصاد کل جهان آسیب جدی وارد شود.

به همین دلیل کلید طلایی آمریکا برای جلوگیری از چنین جنگی، ایستادگی آمریکا در برابر اسرائیل است و اگر اسرائیل به ایران حمله کند، به روابط میان اسرائیل و آمریکا لطمه جدی خواهد دید و در این صورت اسرائیل حامی اصلی خود را از دست خواهد داد.»

انتهای خبر/
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۴:۳۰

27 Dec 2019