۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۳۰۷۲۸
در شهرستان سامان /

دليل اصلي عملي نشدن تهديدات دشمنان عليه ملت ايران، اقتدار دفاعي است

امام جمعه شهرستان سامان گفت: دليل اصلي عملي نشدن تهديدات دشمنان عليه ملت ايران اقتدار دفاعي و قدرت بازدارندگي نظامي است.
دليل اصلي عملي نشدن تهديدات دشمنان عليه ملت ايران، اقتدار دفاعي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور گفت :۲۴و ۲۵ ماه ذي الحجه يادآور سه مطلب بسيار مهم است ،مطلب اول مباهله اي که بين رسول گرامي اسلام (ص) ونصاراي نجران صورت گرفت.

ملک پور گفت: مطلب دوم خاتم بخشي وجود نازنين اميرالمومنين(ع) مي باشد و مطلب سوم روز ۲۵ ذي الحجه نزول آيه هل اتي در سوره انسان است در شان پيامبر اکرم(ص) مي باشد.

وي گفت :وجود نازنين پيامبر اکرم(ص) در برخورد با کفار از راههاي مختلف استفاده مي کرد، يکي از روش هاي پاسخگويي به شبهات و آوردن استدلال بوده است . پيامبر اکرم(ص) مسيحيان نجران را دعوت به آئين توحيد و پرستش خدا يگانه کرد، مسيحيان نجران عده اي را فرستادند تا با پيامبر اکرم(ص) صحبت کنند.

و ي گفت : زماني که مسيحيان نجران عده اي را فرستادند گفتند: اگر منظور از اسلام ايمان آوردن به خدا جهان است ما قبلا ايمان آورده ايم، پيامبر اکرم(ص) فرمودند: اسلام نشانه هايي دارد و برخي از اعمال شما حاکي از آن است که اسلام نياورده ايد چگونه مي گوئيد خداي يکتا را پرستش مي کنيد در صورتي که شما صليب را مي پرستيد و از خوردن گوشت خوک پرهيز نمي کنيد و براي خدا فرزند قائليد؟؟؟

مسيحيان نجران گفتند: ما حضرت عيسي (ع) را خدا مي دانيم چون او مردگان را زنده مي کرد و بيماران را شفا مي داد، و از گل پرنده اي ساخت و به پرواز درآمد وتمام اين اعمال حاکي از آن است که او خداي ماست.

پيامبر اکرم(ص) فرمودند: نه او بنده خدا و مخلوق خدا که او را در رحم حضرت مريم (س) قرار داد و اين قدرت و توانايي را خدا به او داده بود در هر صورت مسيحيان نمي توانستند حرف پيامبر اکرم(ص) را باور کنند و به دنبال هم بهانه مي آوردند که در اين هنگام پيامبر اکرم(ص) کلماتي را گفت که همان موقع فرشته وحي برايش آورده بود: « إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ » ﴿آل عمران آيه ۵۹﴾

حضرت فرمود : وضع حضرت عيسي از اين نظر مانند حضرت آدم (ع) است که او را با قدرت بي پايان خود بدون اينکه داراي پدر و مادر باشد از خاک آفريد، پس اگر نداشتن پدر گواه بر اين باشد که او فرزند خداست پس حضرت آدم (ع) براي اين منصب شاسته تر است چرا که نه پدري دارد و نه مادري ،که در اين لحظه مسيحيان مات و مبهوت مانده بودند که چه پاسخ بدهند و به هم نگاه مي کردند تا سايد کسي بتواند پاسخي يا بهانه اي بياورد تا اينکه يکي از آنها گفت: گفت و گوهاي شما مارا قانع نمي کند.

ملک پور گفت :با اينکه استدلالي که پيامبر اکرم (ص) آورده بود کاملا ساده و قابل فهم براي همه بود ولي مسيحيان همچنان لجاجت و سرسختي مي کردند و حاضر به قبول حقيقت نشدند که در اين لحظه پيامبر اکرم (ص) اقدام ديگري را پيش گرفت که آيه ۶۱سوره مبارکه آل عمران نازل شد:

« فَمَنْ حَاجَّکَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِينَ»

اگر حاضر نشدند زير بار حق بروند مباهله کنيد.مباهله به معني مباهله يعني تمايلات شخصي رها شود حق و حقيقت مد نظر باشد و به درگاه خدا تضرع کردن و تقاضاي لعنت و هلاکت براي اهل باطل که خدا کساني را که باطل مي گويند به هلاکت برساند.


حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور گفت :نکته اول اينکه اگر انسان در باورها و اعتقاداتش در مقابل دشمن و خصم محکم بايستد باطل عقب نشيني مي کند و دشمن منتظر يک عقب نشيني و يک تنزل است تا حمله بکند در مقابل باطل و دشمن بايد اقتدار نشان داد و نکته دوم اين است : کسي که منطق و استدلال او را قانع نمي کند بعهدي مي کند بدقولي مي کند دشمني که دبه در مي آورد و نميخواهد منطق و حق را قبول کند او را بايد تهديد کرد نه اين که کم آورد و در مقابل همه اين بد عهدي ها خنديد و عملکرد دشمن را توجيه کرد ان شاء الله آنهائي که بايد اين مسائل را بفهمند، بفهمند و عمل کنند.



امام جمعه شهرستان سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي بيان داشت:در هفته دفاع مقدس قرار داريم اين هفته را محضر همه شما بزرگواران به عزيزانمان در نيروهاي نظامي و انتظامي تبريک عرض مي کنم و خير مقدم عرض مي کنم محضر امير سرتيپ دوم ستاد علي ساماني معاونت محترم عمليات و بازرسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران که بحمدالله هم افتخار شهرستان و هم افتخار استان هستند.

وي افزود: عزيزان تبيين راهبرد هاي دفاعي و نظامي کشور از جمله مسئوليت هايي است که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا بر عهده دارند و در روزهاي اخير شاهد بوديم که ايشان با هوشمندي و درايت هرچه تمام مطالبي را فرمودند و افزايش قدرت تهاجمي در کنار قدرت دفاعي را تبيين فرمودند و به صراحت فرمودند: « لازمه رفع تهديد هاي نظامي اقتدار روزافزون نيروهاي مسلح است» و جواب بعضي از مسئولان را دادند که مي گفتند رفع تهديد نظامي و جنگ به دليل فلان اقدام ما بوده و فرمايش قاطع فرمانده کل قوا اين بود که عدم تجاوز نظامي دشمن به ايران فقط به دليل اقتدار نظامي ايران است و به عامل ديگري ربط ندارد.

محسن ملک پور گفت:ما مي بينيم و مي شنويم که تا امروز مکرراً بعضي ها عدم حمله به ايران را به تلاش هاي سياسي و مذاکرات ربط مي دهند حداقل آن يکي در خرداد ۷۶ و يکي هم در برجام ادعا شده اين اقدامات جلوي حمله را گرفته که براي همه روشن است اين طور نيست اگر آمريکايي ها از بابت قدرت پاسخگويي ايران نگران نبودند و جمهوري اسلامي ايران را در دفاع از خود ناتوان ارزيابي مي کردند به جاي بحران آفريني در افغانستان ، عراق، سوريه و يمن و ديگر جاهاي جهان ايران را مورد تهاجم قرار مي دادند،دليل اصلي عملي نشدن تهديدات دشمنان عليه ملت ايران اقتدار دفاعي و قدرت بازدارندگي نظامي است که براي همه عزيزان در نيروهاي مسلح آرزوي موفقيت و پيروزي را داريم.



وي افزود : نماز جمعه نماز عبادي سياسي است مگر مي شودنماز جمعه برگزار شود و مقدرات مملکت و مسائل و احتياجات کشور گفته نشود؟؟ بايد به مردم بصيرت داده شود ، مردم از کاهايي که مي شود مطلع شوند و مصالح مسلمين به آنها گفته شود.



ملک پور گفت : هفتم مهرماه اجلاس نماز شهرستان را خواهيم داشت همه بايد دقت کنيم نسبت به بحث نماز اجلاس نماز بايد با عظمت و شور برگزار شود لذا کمک همه عزيزان در برگزاري هرچه بهتر اين اجلاس را مي طلبد.

وي در ادامه گفت :در دعاي روز اول ماه مبارک رمضان داريم« خدايا نماز و روز مرا نماز و روزه واقعي قرار بده» ببينيد نکند نماز ما تنها خم و راست شدن باشد نکند نماز ما فقط گفتن چند تا ذکر و خواندن ورد باشد و تازه آن هم از روي عادت.،نماز بايد احساس حضور در پيشگاه خدا باشد راز و نياز با مبدا هستي و مناجات با خالق باشد اگر احساس حضور شد آن وقت نمازسکوي پرواز ميشود و نردبان عروج مي شود به سوي خداو تقرب به خدا.

ملک پور گفت :نماز وسيله دوري از فساد و فحشاست خدواند تبارک و تعالي مي فرمايند: « إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» نماز است که انسان را از فساد و تباهي باز مي دارد. اين همه مشکلات در خانواده ها و جامعه همه مربوط به اهميت ندادن به نماز است. نماز وسيله ياد خداست « أَقِمِ الصَّلاهَ لِذِکْرِي» کشور اسلامي کشوري است که مردم آن با اذان از خواب بيدار شوند ، بازار اسلامي بازاري است که وقت نماز بازار را ببندند يا لااقل يک پرده اي بکشند همان جا در مغازه نماز بخوانند.

نماز يک اهرم است ، بار نيست اهرم يعني کمک مي کند کاري را راحت انجام بدهي ، در قرآن کريم آمده است که فشار که روي شما مي آيد از نماز کمک بگيريد ان شاء الله يک اجلاس خوب در شهرستان برگزار شود مقداري از اهميت نماز صحبت شود که انتظار داريم همه شما عزيزان برادران و خواهران جوانان دانش آموزان همه و همه در اين اجلاس شرکت کنيد زمان هم صبح روز چهارشنبه آينده است در دبيرستان دخترانه نجمه و همه ارگانها نهادها و ادرات خود را در آن دخيل بدانند.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۲:۱۷

3 Jan 2020