۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۰۹۳۵
مدیرکل اوقاف وامورخیریه چهارمحال و بختیاری:

۳۳ موقوفه در چهارمحال و بختیاری وقف عزاداری سیدالشهدا (ع) است

مدیرکل اوقاف وامورخیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۳ موقوفه در این استان وقف عزاداری امام حسین (ع) است افزود: گاهی اوقات افراد تنها برای مسائل خاص وقف انجان می‌دهند و می‌طلبد در برخی مباحث برای رفع نیازهای روز جامعه ورود پیدا کنند و وقف به سمت این مباحث پیش رود.
۳۳ موقوفه در چهارمحال و بختیاری وقف عزاداری سیدالشهدا (ع) است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف وامورخیریه چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: بصیرت عاشورایی به معنای در دست گرفتن عزاداری‌ها نیست و هدف اوقاف هم این نیست بلکه هدف تغذیه فکری و فرهنگ‌سازی عاشورایی است.

وی با بیان اینکه ۳۳ موقوفه در این استان وقف عزاداری امام حسین (ع) است افزود: گاهی اوقات افراد تنها برای مسائل خاص وقف انجان می‌دهند و می‌طلبد در برخی مباحث برای رفع نیازهای روز جامعه ورود پیدا کنند و وقف به سمت این مباحث پیش رود.

حجت‌الاسلام عزیزی وقف برای توسعه مباحثی ازجمله مباحث قرآنی را کم عنوان و تاکید کرد: باید در این زمینه ورود پیدا کنیم و با فرهنگسازی در این راستا مردم را به سمت وقف‌هایی در این زمینه سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تحمع بزرگ لبیک یاحسین در امام زادگان دومعصوم قبل از نماز مغرب و عشا برای تجدید میثاق با امام حسین برگزار می‌شود و از همه هم‌شهری‌ها دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید مجالس عزاداری به سمت تببین سیره سیدالشهدا پیش برود خاطرنشان کرد: طبق روال سال‌های گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی امسال شانزدهم مهرماه در مصلی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی از برگزاری مراسم اهلامن العسل در شهرکیان خبرداد و بیان داشت: کلیه مراسم‌هاهم‌زمان در شهرستان‌های ۹گانه برگزار می‌شود.

وی برنامه های تاسوعا عاشورا و برپایی ششخیمه های معرفت راازسایربرنامه هاعنوان کرد و گفت بیست مبلغ بومی و ۴۳مبلغ اعزامی ازقم در این خیمه ها حضور دارند

برگزاری همایش رهروان حضرت زینب رااز دیگربرنامه های شاخص دانست و گفت در این برنامه علاوه بر شناخت حضرت زینب از خانواده های مدافع حرم تجلیا خواخد شد

وی در انتها گفت: احداث موکب در مرز مهران برای پذیرایی از زائران سیدالشهدا از دیگربرنامه‌های در این دو ماه است این سازمان است با مشارکت استان‌های اصفهان و خراسان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۴:۲۷

12 Feb 2020