۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۳۴۷۹۷
به بهانه اغفال دختران جوان جوياي کار

محروميت ها مانع از انتخاب صحيح افراد مي شود/جويندگان کار مراقب سودجويان اينترنتي باشند

يک کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که هر انساني داراي نيازهاي اساسي است که در صورت عدم دستيابي به آن دچار محدوديت و محروميت مي گردد، تصريح کرد: سودجويان مطلع از روانشناسي اجتماعي با تبليغات دروغين مخصوصا در فضاي مجازي افراد را فريب مي دهند.
محروميت ها مانع از انتخاب صحيح افراد مي شود/جويندگان کار مراقب سودجويان اينترنتي باشند
به گزارش جهانبین نیوز، حيدر جهان پناه در گفتگو با کلار، اظهار داشت: هر انساني داراي نيازهاي اساسي است که در صورت عدم دستيابي به آن دچار محدوديت و محروميت مي گردد و اين امر بر مشائر او اثر مي گذارد مانند انسان تشنه اي که سراب را آب مي پندارد يا گرسنه اي که کتاب فروشي را کباب فروشي مي خواند.

وي گفت: همين دلايل انسان را به تلاش براي رفع محروميت هاي خود وا مي دارد اما در انتخاب تحت تاثير آن محروميت با شناخت درستي تصميم نمي گيرد.

جهان پناه با تاکيد بر اين که جوانان بايد مراقب افراد سودجو در فضاي مجازي باشند، افزود: افراد سود جوي مطلع از روانشناسي اجتماعي از اين ويژگي استفاده مي کنند و با تبليغات دروغين مخصوصا در فضاي مجازي افراد را فريب مي دهد.

جويندگان کار مراقب سودجويان اينترنتي باشند

اين کارشناس مسائل خانواده فروش داروهاي تقلبي، سئوالات جعلي کنکور و آگهي دروغين استخدامي را از جمله شگردهاي افراد سودجو عنوان کرد و گفت: همين دروغ ها موجب جلب بسياري از افراد جوياي کار در جامعه و هر مورد ديگري که به نوعي مود تقاضاي مردم است مي شود.

جهان پناه گفت: توصيه مي شود مردم در انتخاب اين موارد با مراجعه به افراد مطلع يا مراکز مورد اعتماد دچار مشکلات اجتماعي، آسيب هاي اخلاقي و از دست دادن سرمايه اجتماعي خود نشوند.

وي در ادامه با بيان که افراد جوياي کار بايستي به سازمانها، ادارات و مراکز مورد اعتماد مراجعه کنند، تصريح کرد: جوانان جوياي کار با مراجعه به سايت هاي معتبر و پس از اطمينان خاطر و گرفتن مشورت هاي لازم اقدام کنند.

اين کارشناس مسائل خانواده تاکيد کرد: اگر دختران جوان جوياي کار در دام افراد سودجو گرفتار شدند در مرحله اول خانواده خود را در جريان بگذارند و با مراجعه به مراکزي مانند پليس فتا و نهادهاي اطلاعاتي از بروز اتفاقات بعدي پيشگيري کنند.

سودجويان به اخلاق اجتماعي در جامعه لطمه مي زنند

وي دوباره تاکيد کرد: اگر جويندگان کار مورد سوءاستفاده افراد شياد قرار گرفتند با مطلع ساختن خانواده خود براي مشورت با مراکز مطمئن اقدام کنند زيرا اگر اين دام باز شد شايد به طريقي دوباره در آن گرفتار شوند.

جهان پناه ضمن بيان اين که اطلاعات و آگاهي هاي مردم روز به روز افزايش مي يابد و مي توانند افراد سودجو را شناسايي و به جامعه معرفي کنند، افزود: حيثيت اجتماعي و آينده اين افراد پس از رو شدن دست آنها در جامعه از بين مي رود و ديگر جايگاهي در اجتماع نخواهند داشت.

وي با اشاره به اين که افراد سودجو در جامعه به وجدان انسانها لطمه مي زنند، توصيه کرد: افراد شياد به قصد سوءاستفاده از ديگران اخلاق اجتماعي را هم در جامعه از بين مي برند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۸:۲۳

7 Feb 2020