۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۲۸۳۵۲
در شهرستان سامان/

جشن مولود کعبه در شهرستان سامان برگزار شـد

همزمان با ميلاد با سعادت اولين امام شيعيان جهان حضرت اميرالمومنان علي (ع)، جشن باشکوهي با حضور اقشار مختلف، مردم ولايتمدار و متدين شهرستان سامان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اين شهرستان برگزار شد.
جشن مولود کعبه در شهرستان سامان برگزار شـد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما، همزمان با ميلاد با سعادت اولين امام شيعيان جهان حضرت اميرالمومنان علي (ع)، جشن باشکوهي با حضور اقشار مختلف، مردم ولايتمدار و متدين شهرستان سامان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اين شهرستان برگزار شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين محسن ملک‌پور امام جمعه شهرستان سامان با تبريک فرارسيدن ميلاد باسعادت اولين امام شيعيان جهان حضرت علي ابن ابيطالب (ع) و آغاز ايام‌البيض و همچنين سالروز اعلام انقلاب فرهنگي و تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به آيه ۲۴ از سوره ي مبارکه انفال اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در اين آيه به صراحت فلسفه بعثت انبياء (ع) و مهمترين آنها دعوت اسلام ناب و اين دين مبين اشاره کرده است و به همه ي اهل ايمان دستور داده است که جهت رسيدن به اين هدف والا به دعوت رسول گرامي اسلام (ص)، قرآن و اولياء دين لبيک اعتقادي، زماني و عملي گويند.

وي به حيات بخشيدن انسان‌ها در تمامي زمينه‌ها و حوزه‌هاي زندگي آنان در دنياي کنوني از منظر قرآن کريم اشاره کرد و افزود: همه بشريت حياتي با نام «حيات حيواني» دارد که اين حيات پايين‌ترين مرتبه آن است و اين پيغمبر و اين کتاب قرآن هر دو از ملکوت براي شما آمده‌اند تا شما را به بالاترين مرحله حيات انساني و معنوي برسانند که پيدا کردن به اين مهم به تبع آن همه زندگي بشر را احياء مي‌کند.

امام جمعه شهرستان سامان در کلامي از اميرالمومنان علي (ع) خاطرنشان کرد: اي مردم، بدون دين نمي‌توانيد به حيات حقيقي و واقعي دست پيدا کنيد.

وي به وجود دو نعمت والا از منظر قرآن کريم در آيه ۳۲ سوره مبارکه توبه اشاره کرد و افزود: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» در واقع اين دو نعمت چيست؟ ۱- هدايت که شايد مراد قرآن کريم باشد؛ ۲- دين حق؛ که در واقع آن چيزي که موجب حيات بشر خواهد شد دين حق است.

حجت‌الاسلام ملک‌پور به کلامي از حضرت امام موسي کاظم (ع) در رابطه با مراد از دين حق اشاره کرد و اظهار داشت: دين حق يعني آن ديني که محورش، اساسش، قطبش، باطنش، روحش و… ولايت حضرت اميرالمومنين علي (ع) و اولاد طاهرش باشد که در اين راستا بشر به حيات انساني و معنوي دست پيدا خواهد کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه اشاره کرد و به توصيف برخي از نشانه‌هاي يک جامعه زنده و يا مـُرده پرداخت.

در ادامه اين مراسم، مولودخواني در وصف مولاي متقيان علي (ع) توسط مداح اهل‌بيت عصمت و طهارت (ع) پرداخته شد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۶:۰۸

21 Feb 2020