۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۱۱۴۱
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه

تا وقتي معيشت و زندگي مردم درست نشود از قيامت خبري نيست

امام جمعه کوهرنگ بر لزوم حفظ حرمت ايام فاطميه در روزهاي پاياني سال و تقارن آن با روزهاي نخستين عيد نوروز تأکيد کرد.
تا وقتي معيشت و زندگي مردم درست نشود از قيامت خبري نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته کوهرنگ، با سفارش همگان به رعايت تقواي و حدود الهي، مطالبات هر فرد را نشانگر زاويه ديد او به زندگي بيان کرد و گفت: دعاهايي که از سوي ائمه اطهار و معصومين(ع) به ما رسيده است يک کليد و دريچه اي به سوي راز و نياز با معبود يکتا است.
 
امام جمعه کوهرنگ با اشاره به در پيش بودن ايام فاطميه، به بيان مطالبات و برخي از دعاهاي صديقه طاهره، حضرت زهرا(س) از خداوند متعال پرداخت و اظهار داشت: ايشان هميشه از خداوند مي خواست که نعمتي به او عطا فرمايد که پايان نداشته باشد.
 
اين مقام مسؤول با طرح اين سؤال که چه نعمتي است که پايان پذير نيست؟ تصريح کرد: آن نعمت، نعمت جاودانگي در پرتو بندگي و محبت خداوند متعال است که هيچ گاه تمام شدني و پايان پذير نيست.
 
وي چشم روشني از جانب خداوند را يکي ديگر از دعاهاي مستمر حضرت زهرا(س) بيان کرد و افزود: در نگاه امروزي بسياري از موارد اسباب چشم روشني و شادماني است اما منظور حضرت زهرا(س) از چشم روشني، رضايت حق تعالي است که سبب دل گرمي بنده در همه شرايط مي شود.
 
حجت الاسلام طباطبايي، راضي بودن به تقدير و قضاي پروردگار را يکي ديگر از مطالبات روزانه حضرت زهرا(س) در دعاها و راز و نيازها عنوان و خاطرنشان کرد: بالاترين مرتبه بندگي، تسليم بودن و فرمانبرداري در هر شرايطي است که نصيب همه کس نمي شود.
 
امام جمعه کوهرنگ، حيات گوارا پس از مرگ را از ديگر خواسته هاي مداوم حضرت زهرا(س) از خداوند منان بيان کرد و گفت: اين حيات مد نظر حضرت زهرا(س)، همان حيات طيبه است که در آن همه اسباب رفاه مؤمن فراهم است.
 
اين مقام مسؤول در ادامه با تأکيد بر لزوم حفظ حرمت ايام فاطميه در روزهاي پاياني سال و تقارن آن با روزهاي نخستين عيد نوروز، تصريح کرد: همه بايد حرمت حضرت زهرا(س) را در اين ايام رعايت و از شادي و مواردي که در شأن اين روزها نباشد، به جد خودداري کنند.
 
وي همچنين با اشاره به بحث مذاکرات هسته اي ايران با کشورهاي 1+5، از موضع گيري رييس جمهور در ادامه فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب تشکر کرد و افزود: در مذاکرات هسته اي بايد به عظمت روح بلند ملت و آرمان هاي اين انقلاب توجه کنيم و فريب بازي هاي سياسي غرب را نخوريم و مذاکرات را تا جايي پيش بريم که به عظت و اقتدار و استقلال نظام خدچه اي وارد نشود.
 
حجت الاسلام طباطبايي با انتقاد از برخي اظهار نظرها در مورد پايين آمدن تورم و رسيدن آن به صفر در بهمن ماه گذشته از سوي رييس جمهور و دولت محترم، خاطرنشان کرد: آن زماني که پايين آمدن تورم در عرصه معيشتي مردم نمود پيدا کرد و خود را نشان داد، مي توان گفت که تورم کم شده است اما تا زماني که قدرت خريد مردم بالا نرفته باشد و مردم با مشکلات اقتصادي شديد دست و پنجه نرم مي کنند، نمي توان ادعا کرد که تورمي وجود ندارد.
 
امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که متأسفانه بار جبران بودجه در برخي از صنايع بر روي دوش مردم است و کسي هم به اين امر توجه ندارد، از بي کيفيت بودن برخي توليدات داخلي همچون خودروسازي گلايه کرد و ابراز داشت: متأسفانه به اقشار کم درآمد کمتر توجه مي شود که اين خيانت به مردم است چرا که تا وقتي معيشت و زندگي مردم درست نشود، از قيامت خبري نيست.
 
اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که مردم داري بايد اولويت کاري هر دولتي باشد، بر لزوم شفاف سخن گفتن با مردم تأکيد کرد و اظهار داشت: متأسفانه تورم صفر که دولتمردان از آن دم مي زنند با قيمت سرسام آور اين روزهاي مرغ به هيچ عنوان هم خواني ندارد.
 
وي با اشاره به اين که با سخنراني و شعار نمي توان معيشت مردم را بهبود بخشيد، ابراز داشت: سازمان حمايت حقوق مصرف کنندگان و دولتمردان بايد بيشتر به امور رفاهي مردم توجه کنند و اين تنها با سبد کالا و يارانه اندک محقق نمي شود.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ در ادامه 14 اسفندماه سال 57 و سالروز تأسيس کميته امداد به فرمان امام راحل را يادآور شد و گفت: از آنجايي که اين نهاد مقدس تنها چند روز پس از شکل گيري انقلاب راه اندازي شده است؛ بنابراين نشان مي دهد که کمک به محرومان و مستضعفان از مهم ترين اولويت هاي انقلاب و نظام است که بايد مورد توجه جدي مسؤولان قرار گيرد.
 
حجت الاسلام طباطبايي کمک به مستضعفان را فرهنگ انقلاب اسلامي و پايه نظام دانست و ابراز داشت: کميته امداد امام خميني(ره) يکي از مهم ترين سازمان هاي اين انقلاب است که بارش بر دوش هيچ دولتي نيست و مردم خود محور اصلي کمک به اين مجموعه هستند.
 
امام جمعه کوهرنگ با اشاره به محروميت مردم شهرستان کوهرنگ، خواستار توجه بيشتر مسؤولان کميته امداد و ديگر سازمان هاي حمايتي به خانواده هاي اين شهرستان در آستانه آغاز سال جديد و ايام عيد شد.
 
اين مقام مسؤول در پايان با گرامي داشت روز امور تربيتي، تربيت اسلامي را رأس همه امور برشمرد و افزود: بايد بکوشيم که نتيجه و خروجي نظام آموزشي و علمي ما تربيت فرزنداني اسلامي باشد که اين مهم با قرار گرفتن و وابسته بودن به کتاب ها و دانش غرب محقق نمي شود؛ بلکه توجه به حوزه هاي علميه و استفاده از اين ظرفيت گرانبها تنها راه تربيت جامعه ديني است.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۳:۰۰

12 Jan 2020