۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۷۵۹۷
چهارمحالی‎ها هوشیار باشند؛

استان همجوار هنوز در مسئله آب دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان همجوار در مسئله آب هنوز دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌اند، بر لزوم هوشیاری و آگاهی مسئولان و مردم استان در این زمینه تاکید کرد.
استان همجوار هنوز در مسئله آب دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌است
به گزارش جهانبین نیوز، سیدسعید زمانیان ۲۲ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به هجمه‌های گسترده، غیرمنصفانه و غیرمنطقی مسئولان استان همجوار طی چند هفته اخیر در خصوص مسئله آب استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان همجوار با انتشار اطلاعات نادرست و غیرکارشناسی توام با مظلوم‌نمایی محض در خصوص مسئله انتقال آب در رسانه‌ها و جراید محلی، حساسیت و تنش‌های فراوانی در بین مردم استان‌های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده‌اند، بر لزوم هوشیاری و آگاهی مسئولان و مردم استان در این زمینه تاکید کرد.

زمانیان با تاکید بر اینکه مسئولان نماینده و خادم مردم هستند نه نماینده گروه و جریان سیاسی خاص، از عدم پاسخگویی، پیگیری و صراحت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری در خصوص حواشی و مسائل مدت اخیر که موجب برهم‌زدن آرامش روانی و روحی مردم استان شده است انتقادکرد.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای استان در ارتباط با مسئله آب و فرافکنی‌های استان همجوار باید پاسخگو باشد، با طرح این سوال که آیا در حال حاضر آب منطقه‌ای استان وظیفه ذاتی خود که حمایت و پشتیبانی از حقوق و منافع مردم استان است را انجام می‌دهد؟ افزود: متاسفانه آب منطقه‌ای استان جدیت و حساسیت لازم برای پیگیری مشکلات آب استان را ندارد.

لزوم حل مشکل آب در چارچوب قانون ، مصوبات شورای عالی آب و مسائل زیست محیطی

زمانیان بر لزوم حل مشکل آب در چارچوب قانون و مقررات و مصوبات شورای عالی آب تاکیدکرد و گفت: توصیه و خواسته نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری از وزیر نیرو این است که در چارچوب قانون و مقررات مسائل و مشکلات را پیگیری کند در غیر اینصورت اگر شخص وزیر و یا مسئولان زیر مجموعه‌ای وزارتخانه بخواهند پشت‌پرده قول‌هایی بدهند، نمایندگان کوتاه نخواهند آمد و به شکل جدی برخورد خواهندکرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان اصفهان هنوز دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌اند، به مصاحبه‌های اخیر استاندار و نمایندگان این استان که موجب تحریک و برهم‌زدن آرامش روانی مردم استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری شده است اشاره کرد.

نماینده مردم شهرکرد با طرح این سوال که مدیریت و مالکیت شرکت زاینده‌آب و تک‌آب در دست چه کسانی است تصریح‌کرد: این شرکت‌ها با عنوان یک مرکز دانش بنیان در راستای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست شکل گرفته‌اند اما بزرگترین لطمه و خسارت به پیگره جامعه و محیط زیست از ناحیه این شرکت‌ها به مردم تحمیل می‌شود که باید جلوی کارها و پروژه‌های خلاف این شرکت‌ها گرفته شود.

عزل مدیرعامل آب منطقه‎ای اصفهان به دنبال تخلف آشکار در احداث تونل گلاب دو

وی به سفر وزیر نیرو به استان چهارمحال و بختیاری و بازدید سرزده از محل حفر تونل غیرقانونی گلاب اشاره و خاطرنشان‌کرد: بارها به وزیر نیرو اعلام کردیم که مسئولان استان اصفهان به شما آمار و اطلاعات دروغ و غلط ارائه می‌دهند تا اینکه شخص وزیر با حضور در پروژه خلاف قانون گلاب دو، به دروغگویی و تخلف آشکار مسئولان اصفهانی پی برد و بالافاصله دستور عزل مدیرعامل آب منطقه‎ای اصفهان را صادر کرد.

زمانیان با بیان اینکه حقانیت و صداقت مسئولان و مردم استان در خصوص مسئله آب برای همگان اثبات شد، خواستار برخورد جدی وزارت نیرو با مسئولان اصفهانی شد و گفت: مسئولان استان اصفهان طی چند وقت اخیر با انجام مصاحبه و گفتگوهای غیرکارشناسی، احساسی و غیرمنطقی در رسانه‌ها و مطبوعات محلی و کشور اذهان و افکار عمومی را برهم‌زده و به طور قطع این اقدامات عوام فریبانه به امنیت و سلامت روانی کشور نیز لطمه خواهد‌زد.

مسئولان چهارمحال و بختیاری بارها گفته‌اند با انتقال آب به روش کارشناسی مخالف نیستند


وی با بیان اینکه مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری بارها اعلام کرده‌اند که با انتقال مازاد آب به روش کارشناسی مخالف نیستند اما با حفر تونل‌های غیرقانونی و خانمان‌سوز مخالف هستند، عدم شفافیت، لابی‌گری، بی‌قانونی و دروغ گویی مسئولان استان همجوار را عامل اصلی ایجاد تمام این حواشی و مشکلات بین استان‎ها دانست.

زمانیان با طرح این سوال که در کجای قانون و شرع مقدس آمده است که برای توسعه بیش از پیش یک استان برخوردار باید استان‌های مظلوم و محروم را به مرز بدبختی و نابودی کشاند، تاکیدکرد: مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری لحظه‌ای در دفاع از حقوق به حق خود کوتاه نخواهند آمد و توصیه ما به وزارت نیرو هم این است که به دور از باندبازی و سیاسی‌بازی محکم بر روی اصول و مواضع قانونی مشخص شده بایستد.

رسانه‌های اصفهان حقایق تلخ احداث تونل‌های بهشت آباد و گلاب دو را انعکاس نمی‌دهند


وی با بیان اینکه مسئولان و به تبع آن رسانه‌های استان همجوار واقعیت‌ها و حقایق تلخ احداث تونل‌های بهشت آباد و گلاب ۲ را به مردم انعکاس نمی‌دهند، تصریح کرد: احداث تونل گلاب ۲ برای همیشه استان اصفهان را به نابودی و خشکی محض خواهد رساند؛ چرا که این تونل آغازش از سند تنظیمی چهارمحال و بختیاری و پایانش در باغ بهادران اصفهان خواهد بود و اولین خسارت و ضربه به مردم استان اصفهان وارد خواهدشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر احیای رودخانه زاینده رود برای مسئولان استان همجوار به مراتب از حفظ امنیت و تامین آب شرب مورد نیاز مردم بسیار مهم‌تر است و این خود بزرگ‎ترین ظلم به مردم استان اصفهان است.

انتهای پیام/
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدی
به نظر شما این تیتر چه مقدار با نگاه حضرت آقا به موضوع تطابق داره؟
باسلام، کاملا مطابق با نظرحضرت آقا مبنی بر عدالت محوری وقانع بودن به حقوق خود است که این اتفاق نیفتاده وزیاده خواهی موضوعی واقعی است که باید اصلاح گردد.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۹:۳۹

2 Jan 2020