23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - استان همجوار هنوز در مسئله آب دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهارمحالی‎ها هوشیار باشند؛

استان همجوار هنوز در مسئله آب دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌است

ایسنا , 23 شهريور 1393 ساعت 8:24

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان همجوار در مسئله آب هنوز دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌اند، بر لزوم هوشیاری و آگاهی مسئولان و مردم استان در این زمینه تاکید کرد.


به گزارش جهانبین نیوز، سیدسعید زمانیان ۲۲ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به هجمه‌های گسترده، غیرمنصفانه و غیرمنطقی مسئولان استان همجوار طی چند هفته اخیر در خصوص مسئله آب استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان همجوار با انتشار اطلاعات نادرست و غیرکارشناسی توام با مظلوم‌نمایی محض در خصوص مسئله انتقال آب در رسانه‌ها و جراید محلی، حساسیت و تنش‌های فراوانی در بین مردم استان‌های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده‌اند، بر لزوم هوشیاری و آگاهی مسئولان و مردم استان در این زمینه تاکید کرد.

زمانیان با تاکید بر اینکه مسئولان نماینده و خادم مردم هستند نه نماینده گروه و جریان سیاسی خاص، از عدم پاسخگویی، پیگیری و صراحت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری در خصوص حواشی و مسائل مدت اخیر که موجب برهم‌زدن آرامش روانی و روحی مردم استان شده است انتقادکرد.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای استان در ارتباط با مسئله آب و فرافکنی‌های استان همجوار باید پاسخگو باشد، با طرح این سوال که آیا در حال حاضر آب منطقه‌ای استان وظیفه ذاتی خود که حمایت و پشتیبانی از حقوق و منافع مردم استان است را انجام می‌دهد؟ افزود: متاسفانه آب منطقه‌ای استان جدیت و حساسیت لازم برای پیگیری مشکلات آب استان را ندارد.

لزوم حل مشکل آب در چارچوب قانون ، مصوبات شورای عالی آب و مسائل زیست محیطی

زمانیان بر لزوم حل مشکل آب در چارچوب قانون و مقررات و مصوبات شورای عالی آب تاکیدکرد و گفت: توصیه و خواسته نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری از وزیر نیرو این است که در چارچوب قانون و مقررات مسائل و مشکلات را پیگیری کند در غیر اینصورت اگر شخص وزیر و یا مسئولان زیر مجموعه‌ای وزارتخانه بخواهند پشت‌پرده قول‌هایی بدهند، نمایندگان کوتاه نخواهند آمد و به شکل جدی برخورد خواهندکرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استان اصفهان هنوز دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته‌اند، به مصاحبه‌های اخیر استاندار و نمایندگان این استان که موجب تحریک و برهم‌زدن آرامش روانی مردم استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری شده است اشاره کرد.

نماینده مردم شهرکرد با طرح این سوال که مدیریت و مالکیت شرکت زاینده‌آب و تک‌آب در دست چه کسانی است تصریح‌کرد: این شرکت‌ها با عنوان یک مرکز دانش بنیان در راستای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست شکل گرفته‌اند اما بزرگترین لطمه و خسارت به پیگره جامعه و محیط زیست از ناحیه این شرکت‌ها به مردم تحمیل می‌شود که باید جلوی کارها و پروژه‌های خلاف این شرکت‌ها گرفته شود.

عزل مدیرعامل آب منطقه‎ای اصفهان به دنبال تخلف آشکار در احداث تونل گلاب دو

وی به سفر وزیر نیرو به استان چهارمحال و بختیاری و بازدید سرزده از محل حفر تونل غیرقانونی گلاب اشاره و خاطرنشان‌کرد: بارها به وزیر نیرو اعلام کردیم که مسئولان استان اصفهان به شما آمار و اطلاعات دروغ و غلط ارائه می‌دهند تا اینکه شخص وزیر با حضور در پروژه خلاف قانون گلاب دو، به دروغگویی و تخلف آشکار مسئولان اصفهانی پی برد و بالافاصله دستور عزل مدیرعامل آب منطقه‎ای اصفهان را صادر کرد.

زمانیان با بیان اینکه حقانیت و صداقت مسئولان و مردم استان در خصوص مسئله آب برای همگان اثبات شد، خواستار برخورد جدی وزارت نیرو با مسئولان اصفهانی شد و گفت: مسئولان استان اصفهان طی چند وقت اخیر با انجام مصاحبه و گفتگوهای غیرکارشناسی، احساسی و غیرمنطقی در رسانه‌ها و مطبوعات محلی و کشور اذهان و افکار عمومی را برهم‌زده و به طور قطع این اقدامات عوام فریبانه به امنیت و سلامت روانی کشور نیز لطمه خواهد‌زد.

مسئولان چهارمحال و بختیاری بارها گفته‌اند با انتقال آب به روش کارشناسی مخالف نیستند


وی با بیان اینکه مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری بارها اعلام کرده‌اند که با انتقال مازاد آب به روش کارشناسی مخالف نیستند اما با حفر تونل‌های غیرقانونی و خانمان‌سوز مخالف هستند، عدم شفافیت، لابی‌گری، بی‌قانونی و دروغ گویی مسئولان استان همجوار را عامل اصلی ایجاد تمام این حواشی و مشکلات بین استان‎ها دانست.

زمانیان با طرح این سوال که در کجای قانون و شرع مقدس آمده است که برای توسعه بیش از پیش یک استان برخوردار باید استان‌های مظلوم و محروم را به مرز بدبختی و نابودی کشاند، تاکیدکرد: مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری لحظه‌ای در دفاع از حقوق به حق خود کوتاه نخواهند آمد و توصیه ما به وزارت نیرو هم این است که به دور از باندبازی و سیاسی‌بازی محکم بر روی اصول و مواضع قانونی مشخص شده بایستد.

رسانه‌های اصفهان حقایق تلخ احداث تونل‌های بهشت آباد و گلاب دو را انعکاس نمی‌دهند


وی با بیان اینکه مسئولان و به تبع آن رسانه‌های استان همجوار واقعیت‌ها و حقایق تلخ احداث تونل‌های بهشت آباد و گلاب ۲ را به مردم انعکاس نمی‌دهند، تصریح کرد: احداث تونل گلاب ۲ برای همیشه استان اصفهان را به نابودی و خشکی محض خواهد رساند؛ چرا که این تونل آغازش از سند تنظیمی چهارمحال و بختیاری و پایانش در باغ بهادران اصفهان خواهد بود و اولین خسارت و ضربه به مردم استان اصفهان وارد خواهدشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر احیای رودخانه زاینده رود برای مسئولان استان همجوار به مراتب از حفظ امنیت و تامین آب شرب مورد نیاز مردم بسیار مهم‌تر است و این خود بزرگ‎ترین ظلم به مردم استان اصفهان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17597

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17597/استان-همجوار-هنوز-مسئله-آب-دست-زیاده-خواهی-های-خود-برنداشته-است

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir