۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۲۰۷۷
فرماندار شهرستان کيار در جلسه مديريت پسماند خبر داد:

کارخانه تفکيک و تبديل زباله در شهرستان کيار احداث مي شود/انجام مطالعات جهت اجراي فاضلاب شهرهاي دستنا، شلمزار و گهرو

جلسه مديريت پسماند شهرستان کيار با حضور اعضا در فرمانداري شهرستان کيار تشکيل و در خصوص مهمترين مسائل زيست محيطي شهرستان کيار بحث و تبادل نظر شد.
کارخانه تفکيک و تبديل زباله در شهرستان کيار احداث مي شود/انجام مطالعات جهت اجراي فاضلاب شهرهاي دستنا، شلمزار و گهرو
گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار جلسه مديريت پسماند شهرستان کيار با حضور فرماندار، معاون فرماندار، شهرداران و نمايندگان شهرهاي چهارگانه شهرستان کيار، رئيس اداره محيط زيست، اداره جهاد کشاورزي، اداره منابع طبيعي و آبخيزداري، اداره آب و فاضلاب شهري و رئيس اداره آب و فاضلاب روستايي، بخشداران بخش مرکزي و ناغان، دهياران روستاهاي تشنيز، دزک و خراجي در محل دفتر فرماندار شهرستان کيار تشکيل شد و در خصوص مديريت زباله، فاضلاب و... تصميماتي اتخاذ گرديد.

مساله جمع آوري زباله و محل دفن زباله همه شهرها و روستاهاي شهرستان کيار به عنوان اولين موضوع اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت که مقرر شد شهرداراي ها با امکانات در اختيار خود و بخشداري ها هم به واسطه دهياران و تعاوني هاي دهياران نسبت به جمع آوري منظم زباله هاي خانگي اقدام نمايند و در راستاي محل دفن زباله ها هم به گونه اي برنامه ريزي شود که زباله هاي تخليه شده در جايگاه هاي زباله به صورت هفتگي خاکپوش شوند.
ديگر مساله مهم مورد بررسي در اين جلسه ايجاد شبکه فاضلاب شهري بين سه شهر دستنا، گهرو، شلمزار و روستاهاي سلم و جعفر آباد بود که با توجه به توضيحات ارائه شده از سوي رئيس اداره آب و فاضلاب شهري مطالعات اجراي اين پروژه در حال انجام است.

کارخانه تفکيک و تبديل زباله به کمپوست ديگر مساله مورد طرح در جلسه مديريت پسماند شهرستان کيار بود.

فرماندار شهرستان کيار گفت: بر اساس مطالعات انجام شده جانمايي اين کارخانه صورت گرفته است و طبق پيش بيني هاي به عمل آمده قرار است کارخانه تفکيک و تبديل زباله هاي خانگي و صنعتي در شمال روستاي تشنيز و در دامنه کوه زرد و مشرف به مزارع موسوم به مدسکه احداث شود.

مهندس مرداني در ادامه افزود: اين کارخانه با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان احداث مي شود که مي تواند به طور مستقيم براي ۳۰ الي ۵۰ نفر به طور مستقيم شغل ايجاد کند.

وي در ادامه گفت: اين کارخانه در محلي احداث مي شود که سه شهرستان کيتر، فارسان و اردل بتوانند از آن بهره مند شوند و فعاليت اين کارخانه منوط به تامين خوراک روزانه آن به ميزان ۱۰۰تن زباله در روز خواهد بود.

فرماندار کيار از مردم خواست تا با سعه صدر و انجام همکاري هاي لازم نسبت به اجرايي شدن پروژه هاي ياد شده مساعدت نمايند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۸:۳۷

30 Dec 2019