۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۲۹۹۷
کارشناس مسائل سياسي:

برخي براي توجيه اشرافي گري خود به دنبال تحريف شخصيت حضرت امام (ره) هستند

احمد راستينه گفت: کساني که امروز سبک زندگي زاهدانه را زهد فروشي تعريف مي کنند نمي توانند در تصميمات شان مستضعفان را در محدوده تصميم گيري خود قرار دهند لذا براي توجيه اشرافي گري خود تلاش در تحريف شخصيت حضرت امام (ره) مي کنند.
برخي براي توجيه اشرافي گري خود به دنبال تحريف شخصيت حضرت امام (ره) هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، احمد راستينه کارشناس ارشد روابط بين الملل در گفتگو با خبرنگار منطقه آزاد با اشاره به اينکه براي شناخت درست شخصيت هاي تاريخ بايد نخبگان و خواص يک جامعه در تبيين ابعاد مختلف اين شخصيت ها اهتمام نمايند افزود: همواره دغدغه اصلي مقام معظم رهبري تبيين صحيح ابعادشخصيتي امام بوده و هست.

وي در ادامه گفت: براي شناخت ابعاد شخصيتي حضرت امام بايد مکتب امام خميني (ره) به درستي شناخته شود بعبارتي مکتب و شخصيت امام لازم و ملزوم يکديگر بوده و ابعاد مکتب امام برگرفته ابعاد شخصيتي امام (ره) است.

راستينه در ادامه با بيان اين که چگونه شخصيت امام حفظ مي شود و تحريف نمي شود؟ افزود: شناخت مکتب امام، هدف مکتب امام، منابع شناخت مکتب امام، ابعاد مختلف و شاخصه هاي مکتب امام ما را کمک مي کند تا ضمن شناخت صحيح ابعاد شخصيتي حضرت امام از تحريف اين شخصيت بزرگ تاريخ جلوگيري نماييم.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه مکتب امام همان سلوک حکومتي امام است افزود: در سطح فردي، ملي و جهان اسلام امام داراي ابعاد شخصيتي منحصر به فردي است و اوج مبارزه حضرت امام با نظام سلطه برگرفته از اوج عبوديت فردي ايشان در مبارزه با نفس و اصرار به تعبد و عمل اسلامي بوده است.

وي با اشاره به اينکه کساني که امروز نمي توانند اوج ظلم ستيزي امام راحل را درک کنند بايد در سلوک رفتاري با آنها در سطح فردي آنها تامل نمود افزود: اوج مبارزه با نظام ظالمانه جهاني در زمانه امام کاملا نمايان بود و کساني که نمي توانند در عرصه خود سازي و تکيه بر عمل اسلامي اهتمام داشته باشند امروز پرچمدار همراهي با نظام سلطه هستند.

راستينه افزود: امام حامي جدي مستضعفان بود و اين سلوک حکومتي امام برگرفته از سبک زندگي حضرت امام بود کساني که امروز سبک زندگي زاهدانه را زهد فروشي تعريف مي کنند نمي توانند در تصميمات شان مستضعفان را در محدوده تصميم گيري خود قرار دهند لذا براي توجيه اشرافي گري خود تلاش در تحريف شخصيت حضرت امام (ره) مي کنند.

اين کارشناس روابط بين الملل، مهمترين هدف مکتب امام را تشکيل تمدن عظيم اسلامي دانست و افزود: اين هدف بزرگ از ابعاد شخصيتي حضرت امام (ره) که خود را مقيد به حفظ حيات طيبه در زندگي خود مي دانست نشات مي گرفت بعبارتي هر چه رانت هاي قدرت و ثروت در زندگي هاي انسان هاي امروز کمتر نقش آفرين باشند به همان ميزان افراد به دنبال تحقق عدالت کسب آزادي، قطع غيرتمندانه طمع از قدرت هاي استکباري خواهند بود و به ميزاني که ثروت آلوده به واسطه مسئوليت و ثروت در زندگي افراد ورود کند به همان ميزان اهداف آنها کوچک و کوچک تر شده و محدود به اهداف هاي بشريت مي گردد اينگونه افراد که تمام آرزو هاي خود را در زندگي اشرافي جست و جو مي کند تلاش در راستاي تحريف شخصيت امام دارند.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۶۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۷:۳۸

29 Dec 2019