۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۰۱۲۲

۲۱۰ میلیارد تومان سهم استان چهارمحال و بختیاری از بودجه های جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه‌های جاری کشور ۲۱۰ میلیارد تومان سهم چهارمحال و بختیاری است.
۲۱۰ میلیارد تومان سهم استان چهارمحال و بختیاری از بودجه های جاری
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حبیب‌الله وفایی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه کل کشور در سال ۹۷ رقم یک هزار و ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان داشت : ۸۳۹ هزار میلیارد تومان بودجه کشوری و ۴۳۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی و اختصاصی است.

وفایی با اشاره به اینکه ۲۹۴ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات صرف بودجه هزینه‌ای می‌شود بیان داشت: ۷۶ درصد این منابع اختصاص به حقوق و مزایا دارد.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته سهم این استان از بودجه های مختلف بیشتر از حد قانونی بوده است عنوان کرد: سهم استان از ردیف‌های ملی پیوست قانون بودجه کشور ۲۶۹ میلیارد تومان در سال ۹۷ است.

وی به کاهش ۲۴ درصدی متوسط بودجه‌های ملی استان‌ها در سطح کشور اشاره و بیان کرد: این سهم برای چهارمحال و بختیاری ۲۶.۲ درصد رشد داشته است.

وفایی کاهش بودجه‌های ملی-استانی در کل کشور را ۱۱.۶ درصد عنوان و گفت: این میزان کاهش برای چهارمحال و بختیاری تنها ۱.۷ درصد بود.

عدم برنامه ریزی در کشور معضل اساسی این روزها

رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از سندهای واجب این استان سند توسعه ششم است.

وفایی به سند آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و گفت: این سند در استان تهیه و تدوین نشده بود ولی در حال حاضر با همکاری و تلاش مسؤولان این سازمان این برنامه آماده شده است.

وی ادامه داد: سند کاربردی و راهبردی دیگر سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بود که به‌واسطه مشکلات موجود در حوزه اشتغال در حال تدوین است.

وفایی بیان کرد: امسال سال آغازین پیوند برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با شاره به اینکه بسته ۱۲گانه به‌عنوان یک بسته مهم و راهبردی برای مقابله با تحریم در سطح ملی تهیه شده است، تصریح کرد: تا به امروز در کشور واردات طلا و ارز نداشتیم اما هم‌‌اینک و در قالب یکی از مفاد این بسته بدون عوارض گمرکی طلا و ارز وارد کشور می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در نهایت خاطرنشان کرد: اسناد مربوط به سند توسعه شهرستان‌های استان روی سایت این سازمان قرار دارد، از نخبگان استانی درخواست می‌شود تا این اسناد را مطالعه کرده و نظرات خود را به این سازمان ارائه دهند.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۵:۲۰

27 Dec 2019