۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۲۰۲۲
مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري:

دانشجو بايد بصيرت و قدرت فهم و تحليل مسائل سياسي راپيدا کند/ دانشجو يک روشنفکر تمام عيار مسلمان است

دکتر بسيج: دانشجويان يکي از گروه هاي مرجع جامعه در مسائل سياسي ، اجتماعي، اقتصادي ، فرهنگي و علمي هستند . پس در عين جوان وشاداب بودن بايد بصيرت و قدرت فهم و تحليل مسائل سياسي راپيدا کنند.
دانشجو بايد  بصيرت  و  قدرت فهم و تحليل مسائل سياسي راپيدا کند/ دانشجو يک روشنفکر تمام عيار مسلمان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از اساتید برتر، ۱۶ آذرماه؛ نماد روحيه خروشان جنبش دانشجويي و مظهر ايثار، پايداري و استقلال است.

مقام معظم رهبري مي فرمايند: برداشت و توقع نظام اسلامي از جماعت دانشجو اين است که دانشجو يک روشنفکر تمام عيار مسلمان است، متدين است.

واژه دانشجو؛ به اندازه کرامت و تقدسش، وسيع و پردامنه است، دانشجو و دانشگاه از مقدس ترين واژه هايي است که ميتوان در فرهنگ اسلام سراغ گرفت.

دانشجو يک روشنفکر تمام عيار مسلمان است

احمدرضا بسيج مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري در گفت و گو با خبرنگار اساتيد برتر با اشاره به فرارسيدن روز ۱۶ آذر بيان داشت: دانشجو به دليل دو ويژگي خاص نسبت به ديگر اقشار جامعه هم مسئوليت بيشتر و هم اثرگذاري بيشتری دارد.

اولين ويژگي جوان بودن است، دوران جواني دوران شادابي، تحرک، شجاعت و کم تر به دنبال منافع شخصي بودن است، ويژگي دوم مشغول به مطاله، تحصيل و تحقيق بودن است.

بسيج ادامه داد: اين دو ويژگي جوان را به يک ويژگي هاي متفاوتي نسبت به ديگر اقشار جامعه مي رساند بعضي جوان هستند اما اهل درس و تحقيق نيستند، بعضي هم که اهل مطالعه و تحقيق هستند آن شادابي و تحرکات دوره جواني را ندارند کسي که اهل مطالعه است ذهن او درپي کاربست دانسته ها و يافتن مصاديق است.

وي افزود: دانشجو هرگاه با اين دو صفت وارد کارزار سياسي شود دو آفت او را تهديد مي کند؛ اول بدون مطالعه و تحقيق لازم وارد موضع گيري سياسي شدن، همه مسائل جامعه و زندگي انسان دو جنبه ظاهري و باطني دارد.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسياري از افراد بر اساس ظاهر حوادث و بدون توجه به مسائل عمقي و باطني قضاوت مي کنند افزود: اين آيه قران است که می فرماید «يعلَـــمُونَ ظاهِــــراً مِنَ الحَياهِ الدُّنيــــا وَ هُم عَـــنِ الآخِــــرَهِ هُم غافِلَــــــــون »اکثر مردم ظاهر را مي بينند و از باطن بي خبرند، حال اگر دانشجو بخواهد بدون مطالعه عميق و فقط براساس فهم ظاهري و ره يافت ظاهري از اتفاقات و جريانات جامعه نظر دهد و کار سياسي کند ضرري که که دنبال اين رفتار خواهد بود گرفتاري در دسته جات و احزاب سياسي است.

بسیج تصریح کرد: بدون آنکه دانشجو بداند مي شود فرمان بر جريان هاي سياسي، مي شود جاده صاف کن احزاب سياسي که هرکدام اهداف خاص خودشان را دنبال مي کنند، بويژه در کشور ما که بيشتر اهداف قدرت و ثروت است.

وی دومین آفتی که دانشجو را تهدید می کند فريفتن جامعه دانست و گفت: دانشجو به عنوان يکي از گروه هاي مرجع محسوب مي شود مردم با اين ديد به دانشجو نگاه مي کنند که اهل فکر و انديشه است پس با موضع گيري هاي دانشجو به خطا مي افتند، به اشتباه مي روند.

بسيج تاکید کرد: اين آفت هايي است که مي تواند دانشجو را در کار خود دچار مشکل کند، بنا براين دانشجو اگر بدون توجه و تامل وارد کار بشود دو آفت وجود دارد واين دو آفت يکي براساس ظاهر ورود پيدا کردن است و دوم ايجاد تهديد و يا موانعي براي نظام به دليل اينکه بعضي اوقات موضع گيري هاي دانشجويي فضاي دانشگاه رابه سمت وسويي مي برد که مانع علم ورزي و پيشرفت وظيفه اصلي دانشگاه مي شود.

وي خاطرنشان کرد: دانشجو بايد يکي از گروه هاي مرجع جامعه در مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و علمي باشد، پس در عين جوان و شاداب بودن بايد بصيرت و قدرت فهم و تحليل مسائل سياسي را پيدا کند.

بسيج در پايان گفت: اگر يک گروه دانشجويي اعم از اسلامي و غير از آن بدون اين چهار ابزار مطالعه ي تاريخ معاصر، مطالعه تاريخ صدر اسلام، دشمن شناسي و مطالعه ي دقيق اصول اساسي اسلام ورود به مسائل سياسي پيدا کند بجاي مفيد واقع شدن چه بسا جاده صاف کن دشمن و يا توجيه کننده ي سياست کساني باشد که دانسته يا ندانسته در خدمت دشمن هستند.

انتهاي پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۸:۲۰

30 Jan 2020