۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۱۷۰۵۶
حجت‌الاسلام رضا محمدی:

تشخیص به موقع و درست حق از باطل، قرب و نزدیکی به خداوند را آسان می سازد

تشخیص حق از باطل و راه‌های صحیح دست‌یابی به معرفت و شناخت، انسان را از گمراهی و انحراف در امان نگه می‌دارد.
تشخیص به موقع و درست حق از باطل، قرب و نزدیکی به خداوند را آسان می سازد
به گزارش جهان بین نیوز، حجت‌الاسلام رضا محمدی در شانزدهمین نشست طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی در شهرکرد با اشاره به وجود عرفان‌ها، ادیان و فرق دست‌ساز در عصر حاضر، عرفان را به عنوان یکی از ابزارهای شناخت و معرفت بیان کرد و افزود: معرفت حاصل از عرفان نوعی شناخت شخصی و علم حضوری است و انتقال این نوع شناخت و تبدیل آن معرفت اصولی همواره با دخالت باورهای شخصی روبه رو می‌شود.

وی افزود: خداوند دو حجت را برای تشخیص حق از باطل مشخص کرده است که بر اساس آن دو، انسان از گزند و آفت عرفان‌ها و ادیان و فرق دست‌ساز دور می‌ماند.

وی طولانی بودن مقدمه و راه دست‌یابی و همچنین بروز اشکال و انحراف در مسیر انتقال را از عمده‌ترین محدودیت‌های سیر و سلوک عرفانی دانست و تصریح کرد: اگر انسان در مسائل دینی، اعتقادی و تربیتی از آگاهی‌های لازم برخوردار نباشد به‌آسانی در دام عرفان‌های دروغین گرفتار و از مسیر حق منحرف می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن و سیره و منش پیامبر (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) به عنوان بهترین الگو برای قدم گذاشتن در مسیر حق به شمار می‌آید، گفت: کلام قرآن و ائمه معصومین به پشتوانه معرفت لدنی و فطری بسیار نافذ و اثرگذار است و هیچ کلامی در مرتبه‌ی شناخت پروردگار بالاتر از آن نیست.

حجت‌الاسلام محمدی، عقل و شرع را به عنوان معیارهای اصلی برای رسیدن به قرب الهی دانست و یادآور شد: کسب شناخت و معرفت از راه عرفان و انجام ریاضت برای همگان از جمله افراد کافر میسر است و اطلاع از غیب و انجام امور خارق‌العاده و مافوق بشری نمی‌تواند راه تشخیص و مبنا برای پیروی و اطاعت قرار گیرد.

این استاد علوم دینی با اشاره به اینکه عقل و شرع اساس و معیار اصلی برای رسیدن به قرب الهی شناخته می‌شوند، تصریح کرد: حقیقت نهایی عرفان، دوستی مطلق پروردگار است و خداوند در قرآن توصیه می‌کند که انسان مؤمن برای جلب محبت او و محبوب حق بودن از پیامبر (ص) تبعیت کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۵:۳۰

29 Dec 2019