۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۱۴۹۱

روزه سکوت اصلاح طلبان دانشگاهي در مناظره سياسي

در مناظره دانشگاه شهرکرد موضوعی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد، موضع دست ‌به ‌عصای جریان اصلاح‌طلب در دانشگاه بود، که این روزها با توجه به این‌که دچار رکود و رخوت سیاسی در دانشگاه شده است و ادامه فعالیت‌های خود را درگرو هویت از دست‌رفته‌ی خود یعنی تغییر عنوان این تشکل، از جمعیت اسلامی به انجمن اسلامی می‌داند.
روزه سکوت اصلاح طلبان دانشگاهي در مناظره سياسي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ صادق فرامرزی در یادداشتی نوشت:

با توجه به برگزاری مناظره‌ی سیاسی در روز ۸ آبان با تمرکز بر برجام بین آقایان، سید محمود نبویان (منتقد برجام) و داریوش قنبری (موافق برجام) توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد شاهد تبادل نظر خوبی بین طرفین مناظره بودیم.


ولی در این جلسه موضوعی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد، موضع دست ‌به ‌عصای جریان اصلاح‌طلب در دانشگاه بود. که این روزها با توجه به این‌که دچار رکود و رخوت سیاسی در دانشگاه شده است و ادامه فعالیت‌های خود را درگرو هویت از دست‌رفته‌ی خود یعنی تغییر عنوان این تشکل، از جمعیت اسلامی به انجمن اسلامی می‌داند.


ولی سبقه ی این تشکل درطی این ‌یک سال نمایانگر این بوده و هست که هیچ ‌وقت در طی این مدت حاضر به حضور و پذیرفتن دعوت در کرسی های آزاداندیشی (واجب فراموش‌شده مقام معظم رهبری) و شرکت در مناظره و تریبون آزاد از جانب بسیج دانشجویی دانشگاه نشده‌اند. درصورتی‌که در اساسنامه این تشکل التزام و تبعیت از ولی‌فقیه قیدشده است، ولی هیچ ‌وقت این دوستان حاضر به لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی نشدند.



امروز این افراد به ‌عنوان سخنگوی اصلاحات در دانشگاه همیشه عقب‌نشینی کرده و صدای خود را فقط صرفاً در نشریات و شبکه‌های اجتماعی خود فریاد می زنند و در همین حد اکتفا می کنند و به تعبیرخود تکلیف خود را ادا می کنند.


این روزها هرچند به دنبال هویت از دست‌رفته‌ی قبلی خود هستند ولی این را باید یادآور شویم، افرادی که مدعی جریان روشنفکری و اصلاح‌طلبی در دانشگاه بودند هیچ‌وقت در خورخود ندیدندکه در جلسات آزاداندیشی حاضر به مباحثه و گفت وگو شوند و اگر قرار است ماهیت خود را صرفاً در حد یک عنوان سردر و داشتن یک مکان و گذاشتن چندین عکس در شبکه‌های اجتماعی و برد تبلیغاتی خودبسنده کند، رسالت واقعی خود را در عالم حقیقی به چه شکلی قراراست بیان کنند.


بررسی این شواهد حاکی از این است که دیگر جریان خاکستری در این دانشگاه حرفی برای گفتن ندارد و عمر آن به سررسیده است.


در این مناظره افراد انقلابی زیادی حاضر به گرفتن تریبون در حمایت از صحبت‌های نبویان شدند ولی افرادی که این روزها در دانشگاه، گفتمان اصلاح‌طلبی را به یدک می کشند و سخنگوی اشعار فانتزی دولت و رئیس جمهور وقت در دانشگاه هستند، برخلاف میل حتی یکی از آن ها هم راضی به دست گرفتن تریبون درحمایت ازصحبتهای قنبری نشد و صدای این افراد دیگر از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش نمی رسد شاید دلیل محافظه کاری این افراد مخالفت با روند ساز و کار و آیین نامه برگزاری این گونه برنامه هاست یا این که اصلاً دیگر حرفی برای گفتن ندارند.


امروز ما این نوید را به مسئولین دانشگاه می دهیم و اعلام آمادگی می کنیم که حتی درصورت عدم حضور و عقب نشینی محض این افراد در برنامه های آزاداندیشی و در راستای تحقق دغدغه مقام معظم رهبری حاضر به برگزاری هرگونه مباحثه و مناظره با افراد داخل و بیرون از دانشگاه هستیم.


والسلام

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۶:۱۸

4 Feb 2020