۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۱۸۵۱۳
خطيب موقت نماز جمعه بروجن:

خون سرخ شهيدان دشت نينوا بقاي اسلام را تا روز قيامت تضمين کرد

آنچه که ضامن بقاي نام، ياد، راه و رسم امام حسين (ع) در جامعه بوده همين مجالس عزاداري محرم و صفر است.
خون سرخ شهيدان دشت نينوا بقاي اسلام را تا روز قيامت تضمين کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازکلار، حجت الاسلام سيدمسيح حسيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقوي الهي اظهار داشت:عزاداري و برپايي مجالس سوگواري در سوگ خوبان و اولياي الهي ريشه در قرآن کريم، سيره نبوي و سيره عملي امامان معصوم (ع) شيعه دارد.

وي اظهار کرد: اينگونه مجالس مصداق مودت به اهل بيت(ع)، تعظيم شعائر و فرياد مظلوم عليه ظالم بوده و ائمه هدي هم خود مجلس عزاي حسين بن علي را اقامه و هم ديگران را در اقامه مجالس عزاداري آن حضرت توصيه و سفارش مي‎فرمودند.

حجت الاسلام حسيني با بيان اين‌که مردم بايد از نهضت خونين عاشورا درس بگيرند و عبرت بياموزند ادامه داد: آنچه که اسلام را تا به حال زنده نگه داشته است،ايثارگري و جانبازي امام حسين(ع) و اصحاب و يارانش است.

وي خاطرنشان کرد: خون سرخ شهيدان دشت نينوا بقاي اسلام را تا روز قيامت تضمين کرد و آنچه که ضامن بقاي نام، ياد، راه و رسم امام حسين (ع) در جامعه بوده همين مجالس عزاداري محرم و صفر است.

خطيب موقت نمازجمعه شهر بروجن با اشاره به اين‌که دشمن تلاش زيادي کرده که نام و ياد امام حسين (ع) را محو و از صفحه اذهان پاک کند اذعان کرد:آنچه که باعث زنده نگه داشتن اسلام مي‎شود برپايي همين مجالس محرم و صفر است.

وي گفت: ملت حسيني ايران از مکتب عاشورا بهره‎ها برده و اين ملت با تاسي از نام امام حسين (ع) بود که انقلاب اسلامي خود را به پيروزي رساند و رژيم طاغوت را ساقط و نظام سياسي مبتني بر دين و ولايت مطلقه فقيه که تداوم بخش نهضت عاشورا است را در اين کشور شيعي استقرار بخشيد.

حسيني با اشاره به اين‌که روحانيت بايد روشنگري و هدايتگري کرده و با شجاعت با بدعت‎ها و خرافات مبارزه کنند، افزود: محرم و صفر فرصت مغتنمي بوده تا روحانيت از حضور جوانان و نوجوانان نهايت استفاده را برده و اهداف مقدس امام حسين (ع) و فلسفه قيام کربلا را براي آنها بيان کنند.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۳:۲۷

1 Jan 2020