کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطيب موقت نماز جمعه بروجن:

خون سرخ شهيدان دشت نينوا بقاي اسلام را تا روز قيامت تضمين کرد

2 آبان 1393 ساعت 17:13

آنچه که ضامن بقاي نام، ياد، راه و رسم امام حسين (ع) در جامعه بوده همين مجالس عزاداري محرم و صفر است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازکلار، حجت الاسلام سيدمسيح حسيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقوي الهي اظهار داشت:عزاداري و برپايي مجالس سوگواري در سوگ خوبان و اولياي الهي ريشه در قرآن کريم، سيره نبوي و سيره عملي امامان معصوم (ع) شيعه دارد.

وي اظهار کرد: اينگونه مجالس مصداق مودت به اهل بيت(ع)، تعظيم شعائر و فرياد مظلوم عليه ظالم بوده و ائمه هدي هم خود مجلس عزاي حسين بن علي را اقامه و هم ديگران را در اقامه مجالس عزاداري آن حضرت توصيه و سفارش مي‎فرمودند.

حجت الاسلام حسيني با بيان اين‌که مردم بايد از نهضت خونين عاشورا درس بگيرند و عبرت بياموزند ادامه داد: آنچه که اسلام را تا به حال زنده نگه داشته است،ايثارگري و جانبازي امام حسين(ع) و اصحاب و يارانش است.

وي خاطرنشان کرد: خون سرخ شهيدان دشت نينوا بقاي اسلام را تا روز قيامت تضمين کرد و آنچه که ضامن بقاي نام، ياد، راه و رسم امام حسين (ع) در جامعه بوده همين مجالس عزاداري محرم و صفر است.

خطيب موقت نمازجمعه شهر بروجن با اشاره به اين‌که دشمن تلاش زيادي کرده که نام و ياد امام حسين (ع) را محو و از صفحه اذهان پاک کند اذعان کرد:آنچه که باعث زنده نگه داشتن اسلام مي‎شود برپايي همين مجالس محرم و صفر است.

وي گفت: ملت حسيني ايران از مکتب عاشورا بهره‎ها برده و اين ملت با تاسي از نام امام حسين (ع) بود که انقلاب اسلامي خود را به پيروزي رساند و رژيم طاغوت را ساقط و نظام سياسي مبتني بر دين و ولايت مطلقه فقيه که تداوم بخش نهضت عاشورا است را در اين کشور شيعي استقرار بخشيد.

حسيني با اشاره به اين‌که روحانيت بايد روشنگري و هدايتگري کرده و با شجاعت با بدعت‎ها و خرافات مبارزه کنند، افزود: محرم و صفر فرصت مغتنمي بوده تا روحانيت از حضور جوانان و نوجوانان نهايت استفاده را برده و اهداف مقدس امام حسين (ع) و فلسفه قيام کربلا را براي آنها بيان کنند.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 18513

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18513/خون-سرخ-شهيدان-دشت-نينوا-بقاي-اسلام-روز-قيامت-تضمين

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir