۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۴۸۴۹
مديرکل دامپزشکي استان گفت:

واکسينه کردن 150 هزار رأس گوسفند و 6 هزار رأس گاو در شهرستان فارسان

مديرکل دامپزشکي استان در سفر به فارسان از واکسينه کردن 150 هزار رأس گوسفند و 6 هزار رأس گاو براي پيشگيري از بيماري تب برفکي در اين شهرستان خبر داد
واکسينه کردن 150 هزار رأس گوسفند و 6 هزار رأس گاو در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر عبدالمحمد نجاتي دستنايي در گفتگو با پيرغار افزود : براي ماه مبارک رمضان بازرسان ما بر روي مواد گوشتي پروتئين نظارت کامل را دارن تا مردم با خيال راحت از اين موارد استفاده کنند
 
وي تصريح کرد: هدف از  بازديد شهر فارسان  نظارت بر عملکرد  واکسيناسيون تب برفکي  در سطح شهرستان فارسان و پيش‌بيني مي‌شود  که عليه  اين بيماري حدود 150 رأس گوسفند و 6 هزار رأس گاو  را واکسينه کنيم  که اين روند  از اوايل ارديبهشت  تاکنون پيشرفت خوبي  را داشته است.

وي در ادامه افزود:اميدواريم که از اوايل تير  بحث واکسينه بيماري آبله را داشته باشيم که در اين طرح  150 هزار رأس گوسفند  را در اين شهرستان  واکسينه خواهيم کرد.

وي اظهار داشت: در اين ماه به خاطر رفاه حال اطمينان روزه‌داران عزيز  همه مردم نظارت ويژه‌اي را خواهيم داشت توصيه مي‌کنيم که دامداران دام‌هاي خود را سم‌پاشي  کنند تا کنه به دام‌هاي آن‌ها نرسد وتب کريمه کنگو در اين استان وشهرستان شايع نشود تا از طريق سم‌پاشي کنه‌ها از بين بروند و مردم در اين مورد دغدغه‌اي نداشته باشند.

ويروس تب کريمه کنگو تا ۲۴ ساعت قابليت انتقال از بدن فرد متوفي به افراد ديگر را دارد و باتوجه به انتقال سريع بيماري از طريق مخاط، ترشح و خون متوفي به افراد ديگر، بيماران فوتي با رعايت شرايط بهداشتي، در کاورهاي مخصوص و پلمپ شده، توسط افراد مجهز به لباس‌هاي مخصوص دفن مي‌ شوند.

گفتني است به علت خطر ابتلا، بدن اين بيماران بدون غسل و کفن به خاک سپرده مي‌ شود.

اجساد بيماران ناقل تب کريمه کنگو در زمان خاک سپاري، توسط آهک پوشانده مي شوند تا از احتمال شيوع بيماري در محل دفن جلوگيري شود.

انتهای پیام1022ج /590پ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۱:۲۶

29 Jan 2020