۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۴۱۸۴
معلم دبستان دخترانه:

وظیفه معلم تنها تدریس یک درس معین نیست

معلم دبستان دخترانه: وظیفه آموزش و پرورش تنها تربیت درسی یک شخص معین و یا یک درس معین به حساب نمی آید. در حقیقت مدارس و سایر مؤسسات آموزشی در جوامع امروز باید تلاش کنند تا خصوصیات اخلاقی را با اجرای برنامه های گروهی و طرح مسایل اجتماعی به طور جدی عملی کنند.
وظیفه معلم تنها تدریس یک درس معین نیست
به گزارش جهانبین نیوز، آنچه در فرایند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می یابد تنها معلومات و مهارت های معلّم نیست بلکه تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می شود. یک معلّم دارای قدرت شگرفی است و می تواند زندگی یک کودک را تیره و تار یا پر از سرور سازد.

به همین مناسبت پایگاه خبری تحلیلی مشکات برین برای بزرگداشت مقام شامخ معلم با یکی از معلمان زن استان گفتگوی اختصاصی ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.

افسانه امانی بابادی یکی از معلمان زحمت کش استان که در رشته علوم قرآنی عمرش را صرف رشد و تربیت دانش آموزان نموده است. وی در دبستان دخترانه نافچ مشغول به خدمت است و دارای تحصیلات ارشد علوم قرآنی است که حافظ قرآن می باشد.

مشکات برین: به نظر شما آیا وظیفه معلم فقط تدریس است؟

امانی بابادی: وظیفه آموزش و پرورش تنها تربیت درسی یک شخص معین و یا یک درس معین به حساب نمی آید. در حقیقت مدارس و سایر مؤسسات آموزشی در جوامع امروز باید تلاش کنند تا خصوصیات اخلاقی را با اجرای برنامه های گروهی و طرح مسایل اجتماعی به طور جدی عملی کنند. درسته است که در آموزش و پرورش یک محدوده خاص مثل تدریس برای معلم تعریف شده ولی حرف اصلی فقط این نیست. بلکه از زمان ورود معلم گفتار، کردار، نحوه پوشش، نگاه کردن حتی آرامش و عصبانیت او الگوی رفتاری شاگردان است.

مشکات: چه طور یک معلم الگوی رفتاری شاگرد قرار می گیرد؟

امانی بابادی: معلمی که رفتار آرام و وقار شخصیتی دارد بعد از مدتی همان شخصیت در کلاس درسش حاکم می شود و همه دانش آموزان آن کلاس یک متانتی در رفتار پیدا می کنند در مقابل عصبانیت، تندی اخلاق به سرعت در بین بچه ها تاثیر می گذارد معلم با خود رفتار و کردار را بر سر کلاس می برد وزمانی که دانش آموز در خانواده خوب تربیت شده است و در مدرسه از معلم خوب درس بگیرد یک نخبه اخلاقی و علمی تحویل جامعه داده می شود.

مشکات: بچه ها به چه چیزی علاقه نشان می دهند و چه چیزی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؟

امانی بابادی: آنها علاقه زیادی به معلم خود دارند اگر گفتار معلم در مدرسه با عملش در بیرونش متفاوت باشد ضربه زیادی به دانش آموز وارد می شود زیرا از او یک الگوی کامل و بی عیب در ذهن پرورش داده و وقتی دوگانگی بین گفتار و رفتار وجو داشته باشد سریع حس می کند و او هم تاثیر پذیر می شود.

مشکات: چه چیزی شما را خسته و چه چیزی شما را خوشحال می کند؟
امانی بابادی: یک معلم اگر در محیط کار و فعالیتش ناهماهنگی احساس کند و یا خانواده ها در زمینه رشد تعالی فرزند با معلمان همراه نشوند و فرزند خود را با معلم هماهنگ ننمایند این باعث خستگی و دلسردی می شود ولی در مقابل اگر حتی یک نفر از بین همه دانش آموزان به نتیجه مطلوب مورد نظر معلم برسد این خوشحال و دلگرمی یک معلم را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۶:۲۷

7 Jan 2020