۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۱۱۷۵۴

چیت‌چیان: انتقال آب از کارون به سایر استان‌ها فقط برای تامین آب شرب است

وزیر نیرو گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌ها و مناطق کشور صرفا برای تامین آب شرب است.
چیت‌چیان: انتقال آب از کارون به سایر استان‌ها فقط برای تامین آب شرب است
به گزارش جهانبین نیوز، احمد چیت چیان در جریان سفر هیئت دولت به استان خوزستان اظهار کرد: انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استان‌ها و مناطق کشور صرفا برای تامین آب شرب است، و مردم استان در این رابطه به منظور انتقال حجم مقدار بالای آب نگران نباشند.

وی افزود: این موضوع حتی در سخنان رئیس جمهور در اجتماع مردم اهواز نیز مطرح شد.

چیت چیان همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی غدیر در استان خوزستان عنوان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۷۰۰میلیارد تومان هزینه شده است که برای تکمیل نهایی آن ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز هست.

وزیر نیرو عنوان کرد: این طرح در صورت نهایی و تکمیل شدن، تعداد قابل توجهی از شهرهای استان خوزستان و یک هزار و۳۰۰ روستا را دارای آب شرب با کیفیت می کند.

چیت چیان افزود: با اجرای این طرح، آبی که در سد کرخه جریان پیدا می کند به شهرهای آبادان و خرمشهر، اهواز، شادگان و پنج شهر در دشت آزادگان منتقل و در مرحله بعدی آب سد دز به این شهرها منتقل و یکی از با کیفیت ترین آب ها در اختیار مردم خوزستان قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: فاز دوم طرح آبرسانی غدیر در مرحله نهایی است و هفته آینده آب این طرح به شهرستان اهواز می رسد که به همین دلیل آب بیشتری هم در اختیار مردم شهرهای آبادان و خرمشهر قرار می گیرد.

چیت چیان درباره متوقف شدن طرح لایروبی رودخانه اروند رود در شهرهای آبادان و خرمشهر و در مرز با کشور عراق نیز اظهار کرد: در این رابطه نیاز به هماهنگی هایی با کشور همسایه عراق است که این هماهنگی ها در حال انجام بود و این کار احتمالا به زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۱:۴۱

9 Feb 2020