۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۳۱۳۹۲

تغييرات کابينه ؛ فرار به جلو براي تاثير گذاري بر افکار عمومي

در آستانه برگزاري انتخابات براي دور دوم رياست جمهوري اين وزرا تغيير مي کند و تلاش اين است که از منظز دولت، کانون هاي بحراني يا کانون هاي تعارض با افکار عمومي کنار گذاشته شده تا جذب افکار عمومي اتفاق بيفتد.
تغييرات کابينه ؛ فرار به جلو براي تاثير گذاري بر افکار عمومي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ در شش ماه نخست سال جاري ، اقتصاد مقاومتي پرتکرارترين موضوع سخنان رهبر انقلاب بوده است.

مقام معظم رهبري از ابتداي فروردين ماه تا پايان شهريور سال ۹۵ در سخنان ، پيام ها و ابلاغيه هاي خود تاکيد ويژه اي بر موضوع اقتصاد مقاومتي داشتند که اين همه تاکيد نشان دهنده ميزان درجه اهميت مسئله اقتصاد مقاومتي است و در حاليکه کشور با بحران رکود عميق روبه رو است و ماه به ماه به جمعيت بيکار آن کشور و کارخانه ها و کارگاه هاي تعطيل شده افزوده مي شود ، از يک سو دشمن تمام هم و غم خود را در يک جنگ تمام عيار براي تغيير سبک زندگي ايراني- اسلامي بکار بسته و از سوي ديگرشاهد بد عهدي هاي بسيار طرف هاي غربي در اجراي تعهدات خود در برجام هستيم.

با اشاره بالا معلوم مي شود که اگر قرار است در کابينه دولت تدبير و اميد تغييراتي ايجاد شود به قول آقاي جنتي وزير قبلي فرهنگ و ارشاد اسلامي اگر اهداف انتخاباتي وجود ندارد بايد وزراي صنعت ، نفت و اقتصاد هم تغيير مي کردند.ولي دوست با اين کار بعضي از وزارتخانه هايي را که از منظر افکار عمومي باعث نارضايتي شده اند و در آغاز انتخابات ممکن بود افکار عمومي اين چهره ها نپذيرد را کنار گذاشت ؛ پيک مفهوم از يک طرف وزارت ارشاد که مورد اعتراض مراجع و طيف مومن جامعه قرار گرفته بود، به خاطر مسائلي مثل فساد و امثالهم ، از طرف ديگر وزارت آموزش و پرورش که طيف وسيعي از مهمان را از لحاظ گسترده در بر مي گيرد و همچنين وزير ورزش که با مديريت جامعه ورزشي کشور، مورد انتقاد هواداران آنها قرار گرفته است ، سه کانون بحراني دولت يازدهم محسوب مي شوند .

ما ميبينيم که در آستانه برگزاري انتخابات براي دور دوم رياست جمهوري اين وزرا تغيير مي کند و تلاش اين است که از منظز دولت، کانون هاي بحراني يا کانون هاي تعارض با افکار عمومي کنار گذاشته شده تا جذب افکار عمومي اتفاق بيفتد.

در شرايطي که با وجود وصول دستور استيضاح از وزير محترم آموزش و پرورش ، دولت اجازه نداد که وزير در مجلس حضور يابد و به سوالات نمايندگان مردم در اين زمينه پاسخ دهد و لوح انتقادات شديد بوده و رئيس جمهور اينگونه تصور ميکرد که در آستانه انتخابات حضور وزرا در مجلس مي تواند فرصتي طلايي براي رقبا ايجاد کند تا آنها از اين محمل بهره بگيرند و ضعف هاي دولت را به رخش بکشند.

طبيعتا" بخشي از افکار عمومي گوششان به مجلس است و از بحث هايي که در آنجا صورت مي گيرد تاثير مي پذيرد .طبيعتا" اين اتفاق باعث ريزش تعداد زيادي از آراي دولت مي شد. به همين منظور دولت کوشيد با تغييراتي در اين سطح ، عملا" از يک طرف نگذارند وزرا به مجلس بروند تا رقبا از آن بهره بگيرند و از طرف ديگر برکناري ها يا تغيير وزرا را به عنوان امتياز به افکار عمومي وانمود کند.

يادداشت: مجتبي صالحي فر

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۲۲

30 Jan 2020