۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۰۴۹۲
نماينده مردم بروجن در گفتگو با کلار؛

سوءتدبير دولت عربستان عامل اصلي وقوع فاجعه منا/ عصبانيت رژيم آل سعود از مواضع اصولي کشورمان در منطقه، مانع اعزام زائران ايراني شد

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه آل سعود به خاطر حمايت کشورمان از مواضع مقاومت ضدصهيونيستي و مقابله با گروه‌هاي تکفيري مواضع خصمانه‌اي را در برابر ايران اتخاذ کرده است، تصريح کرد: عربستان امسال با اعلام شرايط غيرمتعارف و غيرقابل قبول زمينه ايجاد هرگونه تفاهمي را براي اعزام زايران ايراني مسدود نمود.
سوءتدبير دولت عربستان عامل اصلي وقوع فاجعه منا/ عصبانيت رژيم آل سعود از مواضع اصولي کشورمان در منطقه، مانع اعزام زائران ايراني شد
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر خديجه ربيعي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار کلار، اظهار داشت: فاجعه دردناک منا که در موسم حج ابراهيمي سال گذشته رخ داد و در آن حادثه هزاران نفر حجاج بيت‌الله الحرام ازجمله بيش از ۵۰۰ نفر از هم‌ميهنان مسلمان ما جان عزيز خود را از دست دادند نشانه بي‌کفايتي کامل رژيم خودکامه عربستان سعودي در مديريت اين مراسم ديني است

ربيعي گفت: از آنجايي که ورود هر کدام از حاجيان به سرزمين وحي با اخذ ويزاي کشور عربستان صورت مي‌گيرد لذا اين کشور به عنوان ميزبان از منظر حقوق بين‌الملل در قبال حفظ امنيت زائران در مراسم حج مسئوليت کامل دارد.

وي با بيان اين که متاسفانه کشور عربستان نتوانسته است تاکنون تدابير لازم را براي حفاظت از امنيت حجاج بويژه در سال قبل که منجربه وقوع فاجعه هولناک منا شد به عمل آورد، گفت: لذا با اطمينان مي‌توان گفت عوامل اجرايي دولت عربستان با سوءتدبير خود نقش اصلي را در بروز اين واقعه اسفبار عهده‌دار شدند.

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: سرزمين وحي متعلق به تمام مسلمانان دارد و کشور ميزبان نمي‌تواند به بهانه‌هاي واهي از ورود زائران ساير کشورها براي انجام عمل حج جلوگيري کند.

ربيعي بيان کرد: کشور عربستان که پشتيباني‌کننده اصلي گروه‌هاي تکفيري و تروريستي در منطقه خاورميانه است هر روزه تعداد زيادي از مسلمانان را در کشور يمن به خاک و خون مي‌کشد.

وي با بيان اينکه آل سعود به خاطر حمايت کشورمان از مواضع مقاومت ضدصهيونيستي و مقابله با گروه‌هاي تکفيري مواضع خصمانه‌اي را در برابر ايران اتخاذ کرده است، تصريح کرد: عربستان امسال با اعلام شرايط غيرمتعارف و غيرقابل قبول زمينه ايجاد هرگونه تفاهمي را براي اعزام زايران مسدود نمود.

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: دليل اصلي تصميم رژيم آل سعود را بايستي از عصبانيت اين رژيم از مواضع اصولي کشورمان در مقابل تحولات منطقه از جمله مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و محکوميت حمله به مردم بي‌دفاع يمن جستجو کرد.

ربيعي گفت: همان طوري که مقام معظم رهبري در پيام امسال خويش به کنگره عظيم حج فرمودند برخي دلايل حکايت از عمدي بودن اين فاجعه دارد که در صورت اثبات اين قضيه بايستي اذعان نمود عوامل استکبار جهاني براي ايجاد تخاصم بيشتر بين کشورهاي مسلمان نقش‌آفريني کرده اند؛ اين موضوع از آنجائي که سيستم‌هاي امنيتي محل وقوع فاجعه با طراحي کشور انگلستان بوده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۶:۱۶

30 Dec 2019