۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۰۵۴۶
نويسنده برجسته کشور در شهرکرد:

غرق شدن در موبايل،مبل و اينترنت مساوي با نابودي انديشه و تفکر است

نويسنده برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان موبايل،مبل و اينترنت را مثلث برمودايي دانست که غرق شدن در آن مساوي با نابودي انديشه و تفکر است.
غرق شدن در موبايل،مبل و اينترنت مساوي با نابودي انديشه و تفکر است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين فرهاد حسن‌زاده نويسنده برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان شهرکرد موبايل، مبل و اينترنت را مثلث برمودايي دانست که غرق شدن در آن مساوي با نابودي انديشه و تفکر دانست و افزود: اين سه ابزار در دنياي امروزي کاملا انسان‌ها را در خود مي‌بلعند و نبايد اجازه داد که اين سه خلاقيت‌ها و قدرت تفکر را از ما بگيرد.

وي با اشاره به اينکه انسان يک مغز منطقي و يک مغز هنري دارد گفت: مغز منطقي مغزي چارچوب داراست و مغز هنري مغزي است که در گير چار چوب‌ها و فرمول‌ها نيست.

حسن‌زاده در اين همايش هنرمند را به عنوان کسي که به مغز هنري خود بها مي‌دهد دانست و اضافه کرد مابايد به انديشه و خيالمان بال پرواز دهيم و تفکراتمان را تقويت کنيم تا بتوانيم جامعه‌اي پويا و انديشمند داشته باشيم.

فرزاد رحيمي مديرکل کانون استان نيز در اين آيين اين همايش را برنامه هاي ويژه در جهت پرورش تفکر انتقادي در کودکان و نوجوانان دانست و تفکر نقادانه را مسير ورود به تفکر خلاق دانست.

وي با اشاره به اينکه راه ورود به خلاقيت داشتن نگاه خلاقانه است تفکر انتقادي را از جمله مهارت هاي مورد نياز در جامعه عنوان کرد و انسنهاي تحليل گر را مسوليت پذير و خدمت گزار در جامعه دانست.

وي از تفکر منفعل به عنوان نقطه مقابل تفکر نقاد ياد کرد و گفت: تفکر نقاد نوعي سازگاري با جامعه است.

در اين همايش که با حضور 150 نفر از اعضاي نوجوان مراکز فرهنگي و هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان برگزار شد برنامه‌هايي از قبيل نمايش پرده‌اي با تکنيک نقاشي شني در قالب نماهنگ بر گرفته از کتاب وقتش رسيده که با هم پسته بشکنيم نوشته فرهاد حسن‌زاده توسط مربيان و اعضاي مرکز فرهنگي هنري جونقان «نوشين فرهادي، نيلوفر کياني مقدم وملوک افشاري»، سرودخواني اعضاي مرکز شماره يک شهرکرد به سرپرستي مربي فرهنگي اين مرکز محبوبه عليدوستي، قصه‌گويي عضو نوجوان مرکز فرهنگي هنري سورشجان نرجس عالي‌پور و سخنراني دکتر پروانه ارزانش اجرا شد.

  انتهای پیام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۴:۱۴

1 Feb 2020